Anonym skrev 2010-10-04 09:31:55 följande:
Blod i sperman upptäckte jag bara en gång och då hade vi kondom och jag sa inget till min fru om det utan ringde min läkare. Han sa att det finns ingenting som är farligt med blod i sperman. Det fanns just bara ofarliga orsaker som typ brustet blodkärl. Din man kan ju ha ytliga lätta kärl i urinröret som andra kan ha ytliga under huden. Däremot blev det ett herrans ståhej med blodet i urinen där jag var uppe i över tre på skalan dvs. synligt blod. Jag fick också en kamera upp i snorren ända till blåsan samt njurröntgades men man hittade ingenting. Plötsligt tog det slut men nu i våras så hade jag spår av blod igen men man menar att sån är jag.
jag skulle inte acceptera ett sånt svar... det var som läkaren sa till mig när min bröstmuskel försvunnit... det är bara lära dig leva med det... muskeln är borta lika mycket osm en handflata... 2 år senare visade sig att jag var allvarligt sjuk... jag sökte hjälpt till läkare i flera år för att jag mådde inte bra, fick till svar att jag är deprimerad och behöver antidepressiva medel... och jag vägrade lyssna... jag var så säker på att nått var fel. och hur mycket jag än vart till åtlöje och kallad inbillsk så gav jag mig inte... efter några år visade de sig att det var inget fel på mitt psyke... det visade sig att jag hade en allvarlig immunsjukdom som förstör immunförsvaret och kroppen invändigt... man ska inte lyssna på allt läkare säger när det bara är en som säger...
Min sambo har haft nedsatt sexlust och vi ringde till läkare som sa att et är pga livssituationen, men jag vägrade tro det... googlade och hitta nått som kallas testosteronbrist... gick till läkaren och krävde att dom gör det provet... oj då han hade bara 6i värde och man ska ha minst 12.... han fick påbörja omgående med testosteronsprutor....än en gång sa läkarna annat...
Jag har lärt mig en sak... skaffa egen erfarenhet och lär dig och ta reda på alternativ... och lyssna på dig själv... säger en läkare en sak och det känns inte rätt gå till nästa...
Men visst alla behöver inte vara sjuka...
Sen ett annat tips... säger inte att det är så nu men det finns ju inflammatoriska sjukdomar... och många av dom går inte att få tag på så länge det inte är i en försämringsperiod, och speciellt inte i början av ett stadie... kanske viktigt att göra tester när han verkligen blöder...
Sen kan han ju fått nå bakterier som krupit in i snoppen som orskar detta... som behandlas enkelt med antibiotika.. finns många mer orasker till att han blöder. men det bör verkligen kollas upp...
Kan ju vara så enkelt att han har ett sår i själva gången där kiss och sperma kommer som rivs upp när han kissar eller får en utlösning...
Men oroa dig inte för mycket, så länge han mår bra i övrigt så är det ingen fara...
Hade han haft en uppsjö med andra symtom, men nu har han ju inte det så det är säkerligen inget jätte allvarligt... =)
Lycka till på röntgen... tur att du fick med han ditt, bättre att få kolla än att sitta och oroa sig...