• Anonym (=()

Blod hela tiden..=(

Skriver om min sambo...
    Under en period som är näst intill varje gång när vi har samlag och han kommer är hans spermier blodigt..inte vitt utan rött.
    Efter de går han och kissar och fyller toaletten med blod även från urinet.
    Jag är väldigt orolig för min sambo..är rädd de ska vara cancer eller nått.
    Va kan detta vara??
    Han har en tid för njur röntgen den 7 oktober..men oron går inte att föreställa sig.
    Jag har svårt för att ha samlag med min sambo när de blir så här.
    Bör han inte lämna ett sperma prov och ett urin prov när de är blod?
    De kolla honom sist och när han kissa då kom inget blod och de hitta inte heller spår av blod i urinet mycke konstigt.
  • Svar på tråden Blod hela tiden..=(
  • Anonym (Polisfru)

Han bör uppsöka läkare omgående... det är väldigt allvarligt om det kommer blod och även om ni varit en gång tidigare så bör ni gå igen, behöver ju inte vara det vanligt urinvägsinfektion kan ju vara någon form av skovsjukdom som inte syns på vanliga standard prover... uppsöka läkare snarast!!!!!

• Anonym (=()
    Anonym (Polisfru) skrev 2010-10-04 08:55:26 följande:
    Han bör uppsöka läkare omgående... det är väldigt allvarligt om det kommer blod och även om ni varit en gång tidigare så bör ni gå igen, behöver ju inte vara det vanligt urinvägsinfektion kan ju vara någon form av skovsjukdom som inte syns på vanliga standard prover... uppsöka läkare snarast!!!!!
    Har försökt övertala honom och gå innan men icke..han har en tid säger han och då väntar han Gråter
    Vad är skovsjukdom?..
  • Anonym

jösses, så har jag också haft det och min doktor sa att blodig sperma inte var farligt alls utan kanske bara brustna blodkärl. Min urin har också varit blodblandad under flera år och jag genomgick en urvidrig(jag är jättemesig som alla killar) undersökning som visade ingenting onormalt så man betraktade det som "normalt" hos mig. Jag tror inte du ska vara så orolig och att det säkert inte är något farligt men kolla upp det naturligtvis.
    För mig var det värst innan undersökning med alla människor som spekulerade i alla möjliga farligheter eftersom hustrun inte kunde hålla det hemligt

• Anonym (=()
    Anonym skrev 2010-10-04 09:04:55 följande:
    jösses, så har jag också haft det och min doktor sa att blodig sperma inte var farligt alls utan kanske bara brustna blodkärl. Min urin har också varit blodblandad under flera år och jag genomgick en urvidrig(jag är jättemesig som alla killar) undersökning som visade ingenting onormalt så man betraktade det som "normalt" hos mig. Jag tror inte du ska vara så orolig och att det säkert inte är något farligt men kolla upp det naturligtvis.
    För mig var det värst innan undersökning med alla människor som spekulerade i alla möjliga farligheter eftersom hustrun inte kunde hålla det hemligt
    Ja låter precis som du..Han har ju gjort undersökningar innan..så som röntgen och nån kamera de kör in i picken Skäms De hitta inte något alls...Och nu har de återkommit igen..som tjej tycker jag det är grymt jobbigt alltså..vi kör me kondom..äckligt med blodet men va gör man håller god min..Undra jag om spermierna är sjuka då med tro...jag fick missfalll två gånger på raken så nått skumt är de.
    Hur gör du och din fru? har hon vant sig?..
  • Anonym (Polisfru)

Givetvis behöver det inte vara något allvarligt, sant som du säger det tänkte jag inte på att det kan vara brustna blodkärl... men jag vet av egen erfarenhet att läkare i dagsläget ignonerar folk och hjälper inte folk fören det kommer till en viss skala...

Som en 4årig flicka som dog i cancer i oktober förra året... alla sa nej då det är inget fel på henne i ett halvår... tillslut dregglade hon bara och vart dålig att prata, halva ansiktet vart lammt och jag sa till mig vänn att ge dig inte nu när du går säger första att det är inget så kräv att en till kommer in och se. första läkaren sa det där är ingen fara... min vänn krävde in en högre läkare som sa Men oj då hon är ju lam i halva ansiktet, skickade han akut på röntgen oj då hon hade en 4cm stor tumör i hjärnan... hon dog 3 månader efter...

Nu säger inte jag att detta behöver vara allvarligt men det finns mycket konstiga sjukdomat och åkommor och att en läkare har kollat upp det håller inte för att vara säker... har faktiskt aldrig hört talas om att det är normalt att man blöder när man kissar eller för en utlösning... men det är möjligt...

Att han inte vill följa med kan ju också vara så att han är generad över situationen, dom flesta killar jag sett vill inte gå till läkaren för dom är så rädd för att dom ska sätta in en topps i urinröret...

Mår han bra i övrigt så är det säkert bara brustna blodkärl, jag ville bara uppmärksamma på att det finns sjukdomar i världen också, njursjukdomar som är inflammatoriska exempel som blir aktiv i perioder (skov) om man är orolig ska man kolla upp det tills man känner sig säker... man ska lyssna på sin egen vilja inte andras, som sagt en läkare säger en sak och en annan kan säga nå helt annat men vem har rätt?

• Anonym (=()
    Anonym (Polisfru) skrev 2010-10-04 09:15:37 följande:

Givetvis behöver det inte vara något allvarligt, sant som du säger det tänkte jag inte på att det kan vara brustna blodkärl... men jag vet av egen erfarenhet att läkare i dagsläget ignonerar folk och hjälper inte folk fören det kommer till en viss skala...

Som en 4årig flicka som dog i cancer i oktober förra året... alla sa nej då det är inget fel på henne i ett halvår... tillslut dregglade hon bara och vart dålig att prata, halva ansiktet vart lammt och jag sa till mig vänn att ge dig inte nu när du går säger första att det är inget så kräv att en till kommer in och se. första läkaren sa det där är ingen fara... min vänn krävde in en högre läkare som sa Men oj då hon är ju lam i halva ansiktet, skickade han akut på röntgen oj då hon hade en 4cm stor tumör i hjärnan... hon dog 3 månader efter...

Nu säger inte jag att detta behöver vara allvarligt men det finns mycket konstiga sjukdomat och åkommor och att en läkare har kollat upp det håller inte för att vara säker... har faktiskt aldrig hört talas om att det är normalt att man blöder när man kissar eller för en utlösning... men det är möjligt...

Att han inte vill följa med kan ju också vara så att han är generad över situationen, dom flesta killar jag sett vill inte gå till läkaren för dom är så rädd för att dom ska sätta in en topps i urinröret...

Mår han bra i övrigt så är det säkert bara brustna blodkärl, jag ville bara uppmärksamma på att det finns sjukdomar i världen också, njursjukdomar som är inflammatoriska exempel som blir aktiv i perioder (skov) om man är orolig ska man kolla upp det tills man känner sig säker... man ska lyssna på sin egen vilja inte andras, som sagt en läkare säger en sak och en annan kan säga nå helt annat men vem har rätt?

Hell korrekt de du skriver och jag tar till mig de...men som du säger det är en man vi pratar om..de har oftast svårare och söka hjälp för sånna här besvär när de gäller könsorganet..Nu har jah praktiskt taget tvingat honom och gå iväg  och röntgen är nu på torsdag känns som en evighet..Men va beror brustna blodkärl på?? så kan de ju inte bli varje gång vid sex?? vi har ingen hard core sex direkt..Förövrigt tycker jag faktiskt han verkar må bra lite mer trött kanske.
    Mycke tragiskt med flickan där fy fasen Rynkar på näsan
  • Anonym

Blod i sperman upptäckte jag bara en gång och då hade vi kondom och jag sa inget till min fru om det utan ringde min läkare. Han sa att det finns ingenting som är farligt med blod i sperman. Det fanns just bara ofarliga orsaker som typ brustet blodkärl. Din man kan ju ha ytliga lätta kärl i urinröret som andra kan ha ytliga under huden. Däremot blev det ett herrans ståhej med blodet i urinen där jag var uppe i över tre på skalan dvs. synligt blod. Jag fick också en kamera upp i snorren ända till blåsan samt njurröntgades men man hittade ingenting. Plötsligt tog det slut men nu i våras så hade jag spår av blod igen men man menar att sån är jag.

• Anonym (=()
    Anonym skrev 2010-10-04 09:31:55 följande:
    Blod i sperman upptäckte jag bara en gång och då hade vi kondom och jag sa inget till min fru om det utan ringde min läkare. Han sa att det finns ingenting som är farligt med blod i sperman. Det fanns just bara ofarliga orsaker som typ brustet blodkärl. Din man kan ju ha ytliga lätta kärl i urinröret som andra kan ha ytliga under huden. Däremot blev det ett herrans ståhej med blodet i urinen där jag var uppe i över tre på skalan dvs. synligt blod. Jag fick också en kamera upp i snorren ända till blåsan samt njurröntgades men man hittade ingenting. Plötsligt tog det slut men nu i våras så hade jag spår av blod igen men man menar att sån är jag.
    Hm okej så alltså sån är du säger dom :) hehe..hur är det med kvaliten på sperman då liksom?? inte livsdugliga tro..Sjuka? kolla dom nått sånt?
  • Anonym

inga problem alls, mina spermier är av ovanligt hög kvalitet. Jag blev testad då vi hade svårt få barn men det visade sig att orsaken låg hos min fru. Vi har fyra friska barn men vi har också haft några missfall ska erkännas men där orsaken också konstaterades ligga hos min hustru

• Anonym (=()
    Anonym skrev 2010-10-04 10:08:56 följande:
    inga problem alls, mina spermier är av ovanligt hög kvalitet. Jag blev testad då vi hade svårt få barn men det visade sig att orsaken låg hos min fru. Vi har fyra friska barn men vi har också haft några missfall ska erkännas men där orsaken också konstaterades ligga hos min hustru
    Okej tack för de svaret...{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Polisfru)

jag håller på mitt kommer det blod nästan varje gång ni har sex är det nått som är fel... och bör undersökas vidare... man kan inte säga att det inte är nått fören man undersökt alternatvien, sen ska man uttala sig...

Att blöda en eller 2 gr är inget att jämföra med som att blöda var och varannan gång man har sex... det bör kollas upp...

Det är väl samma resonemang som när man tömmer tarmen, blöder det ibland så är det uppenbart pga man har rivit sig eller dylikt med börjar det blöda 6 av 10 tömmningar är det ju uppenbarligen nått som är väldigt fel vare sig det är allvarligt eller inte så är det ju ett obehag som ska åtgärdas... förstår ni hur jag menar...

Brustna blodkärl kan man få om man exempel har enorm errection, min sambo han få det ibland då vi har sex, blir som blåmärken och försvinner sen, och han får det när han varit extra upphetsad.

Men till en annan fråga... är ni säker på att det är han som blöder och inte du? Har ni kollat sperman utan att den varit inne i dig så ni med 100% säkerhet kan säga att det är från han... när det kommer blod när han kissar är det ofta eller bara då han haft en utlösning?

• Anonym (Polisfru)
    Anonym skrev 2010-10-04 09:31:55 följande:

jag skulle inte acceptera ett sånt svar... det var som läkaren sa till mig när min bröstmuskel försvunnit... det är bara lära dig leva med det... muskeln är borta lika mycket osm en handflata... 2 år senare visade sig att jag var allvarligt sjuk...  jag sökte hjälpt till läkare i flera år för att jag mådde inte bra, fick till svar att jag är deprimerad och behöver antidepressiva medel... och jag vägrade lyssna... jag var så säker på att nått var fel. och hur mycket jag än vart till åtlöje och kallad inbillsk så gav jag mig inte... efter några år visade de sig att det var inget fel på mitt psyke... det visade sig att jag hade en allvarlig immunsjukdom som förstör immunförsvaret och kroppen invändigt... man ska inte lyssna på allt läkare säger när det bara är en som säger...

Min sambo har haft nedsatt sexlust och vi ringde till läkare som sa att et är pga livssituationen, men jag vägrade tro det... googlade och hitta nått som kallas testosteronbrist... gick till läkaren och krävde att dom gör det provet... oj då han hade bara 6i värde och man ska ha minst 12.... han fick påbörja omgående med testosteronsprutor....än en gång sa läkarna annat...

Jag har lärt mig en sak... skaffa egen erfarenhet och lär dig och ta reda på alternativ... och lyssna på dig själv... säger en läkare en sak och det känns inte rätt gå till nästa...

Men visst alla behöver inte vara sjuka...

Sen ett annat tips... säger inte att det är så nu men det finns ju inflammatoriska sjukdomar... och många av dom går inte att få tag på så länge det inte är i en försämringsperiod, och speciellt inte i början av ett stadie... kanske viktigt att göra tester när han verkligen blöder...

Sen kan han ju fått nå bakterier som krupit in i snoppen som orskar detta... som behandlas enkelt med antibiotika.. finns många mer orasker till att han blöder. men det bör verkligen kollas upp...

Kan ju vara så enkelt att han har ett sår i själva gången där kiss och sperma kommer som rivs upp när han kissar eller får en utlösning...

Men oroa dig inte för mycket, så länge han mår bra i övrigt så är det ingen fara...

Hade han haft en uppsjö med andra symtom, men nu har han ju inte det så det är säkerligen inget jätte allvarligt... =)

Lycka till på röntgen... tur att du fick med han ditt, bättre att få kolla än att sitta och oroa sig...

• Anonym (=()
    Anonym (Polisfru) skrev 2010-10-04 11:06:35 följande:

jag håller på mitt kommer det blod nästan varje gång ni har sex är det nått som är fel... och bör undersökas vidare... man kan inte säga att det inte är nått fören man undersökt alternatvien, sen ska man uttala sig...

Att blöda en eller 2 gr är inget att jämföra med som att blöda var och varannan gång man har sex... det bör kollas upp...

Det är väl samma resonemang som när man tömmer tarmen, blöder det ibland så är det uppenbart pga man har rivit sig eller dylikt med börjar det blöda 6 av 10 tömmningar är det ju uppenbarligen nått som är väldigt fel vare sig det är allvarligt eller inte så är det ju ett obehag som ska åtgärdas... förstår ni hur jag menar...

Brustna blodkärl kan man få om man exempel har enorm errection, min sambo han få det ibland då vi har sex, blir som blåmärken och försvinner sen, och han får det när han varit extra upphetsad.

Men till en annan fråga... är ni säker på att det är han som blöder och inte du? Har ni kollat sperman utan att den varit inne i dig så ni med 100% säkerhet kan säga att det är från han... när det kommer blod när han kissar är det ofta eller bara då han haft en utlösning?

Jo jag förstår hur du menar och nej jag anser inte heller det är normalt och är som det ska.
    Klart vi är säkra på att det är mannen vi använder ju kondom..plus att han har kommit på mig med blää va blod rött allt..trodde med först de va jag men icke..Oftast kommer de blod i urinet vid en utlösning men har även hänt han kissat blod även om vi inte haft sex...och ja jag har sett när han kissat med..hemsk syn asså :S
  • Anonym (Polisfru)
    Anonym (=() skrev 2010-10-04 11:26:11 följande:
    Jo jag förstår hur du menar och nej jag anser inte heller det är normalt och är som det ska.
    Klart vi är säkra på att det är mannen vi använder ju kondom..plus att han har kommit på mig med blää va blod rött allt..trodde med först de va jag men icke..Oftast kommer de blod i urinet vid en utlösning men har även hänt han kissat blod även om vi inte haft sex...och ja jag har sett när han kissat med..hemsk syn asså :S
    så hur gick det hos läkaren idag???
  • Anonym (=()
    Han är som sagt röntgad nu och vi får svar om en vecka..första steget..bara vänta nu Rynkar på näsan
  • Anonym (Polisfru)

Vad sa röntgensvaren?

• Anonym (=()

Röntgen gick bra som tur är..inga fel på njurar.
    Han har även gjort cystoskopi...och de har hittat 3 tumörer i urinblåsan..villket de tror är cancer Gråter
    De såg ut som kroatrer..och sår hrm..hoppas inte det är cancer..nu väntas tid på operation

• Anonym (=()

och nu hellt plötsligt dom två sista gångerna vi haft sex har det inte kommit blod endast vanlig sperma..konstigt

Svar på tråden Blod hela tiden..=(