• Anonym (rastlös!)

Ni som testat med RFSU en vecka innan BIM....?

Jag är så himla nyfkien och vill bara veta NU om jag blivit gravid!!! Har BIM om en vecka, men funderar på att testa med RFSU´s grav.test då det tydligen ska vara 90% chans att det visar rätt om man testar 6-7 dagar med morgonurin innan BIM.

Det jag undrar är om ni som varit gravida o testat så pass tidigt med RFSU´s test, har det visat rätt -positivt?
    Känns som för bra för o vara sant liksom att få ett säkert svar så tidigt, eller vad har ni för erfarenheter?

mvh

• Svar på tråden Ni som testat med RFSU en vecka innan BIM....?
  • Dutten6

undrar samma sak, har bim på måndag-tisdag o ja köpte precis ett rfsu testa tidigt men hur mycke mäter den på jämfört me andra tester som mäter på 25 nånting?

• Anonym (rastlös!)
    Dutten6 skrev 2010-10-05 10:10:29 följande:
    undrar samma sak, har bim på måndag-tisdag o ja köpte precis ett rfsu testa tidigt men hur mycke mäter den på jämfört me andra tester som mäter på 25 nånting?
    visst är det jobbigt att vänta?! Sex dagar kvar att vänta nu... Jag hittade bara ett test från RFSU i affären o på det stod det att man skulle testa tidigast BIM dagen Jag trodde att det bara fanns ett test o att det gick o testa tidigt med, men tydligen finns det ett som är speciellt för o testa tidigt :/ Annars hade jag köpt det igår o testat idag ^^ Men nu får jag väl vänta ändå då xD För om jag beställer idag lär det ju inte komma på ett par dar o då kan jag lika gärna använda mitt cb, som ju är från 4 dagar...
  • Anonym (sant?)

Hej!
    Är på BIM -10 idag och har nu på morgonen testat ett svaaaaaaaaaaaaaaaaaaagt Plus
    Gjorde viserligen fel och kissade på testet istället för att samla urinen och sitter nu och biter på naglarna för att det pga det har blivit ett missvisande resultat...
    Har för mig att RFSU testa tidigt mäter från ca 10 µg gentemot 25 µg som vanliga RFSU. Har dock också hört att de ofta visar fel. Vet inte hur tillförlitliga de är.

• Dutten6

jag köpte ett på pressbyrån som heter testa tidit, vitt o lila paket, testade idag, inte me morgonurin men väntade ett par timmar, när färgen flöt över området kom det upp ett streck på testlinjen men när hela var färgad så va d inte där längre, fattar inget, ska kanske köpa ett nytt o testa på torsdag igen

• Anonym (rastlös!)
    Anonym (sant?) skrev 2010-10-05 11:42:56 följande:
    Hej!
    Är på BIM -10 idag och har nu på morgonen testat ett svaaaaaaaaaaaaaaaaaaagt Plus
    Gjorde viserligen fel och kissade på testet istället för att samla urinen och sitter nu och biter på naglarna för att det pga det har blivit ett missvisande resultat...
    Har för mig att RFSU testa tidigt mäter från ca 10 µg gentemot 25 µg som vanliga RFSU. Har dock också hört att de ofta visar fel. Vet inte hur tillförlitliga de är.
    fick köpt mig ett idag, ska testa imorn på bim -5, o enligt instruktionerna går det lika bra o kissa direkt på stickan -hoppas hoppas för dig!
  • Anonym (sant?)

TS: Hur har det gått? Jättenyfiken!!!

• Anonym (rastlös!)

Jag är gravid!!!
    Men RFSU-testen funkade inte! Testade med dom på morgonen på BIM-6 och BIM-5, men klart o tydligt negativa resultat. Men på BIM-4 fick jag ett otroligt svagt plus med cb o igår testade jag med cb digital o där stod det klart o tydligt GRAVID.... Wiie...!

Men som sagt, RFSU-testa tidigt får låga betyg av mig eftersom dom inte höll det dom lovade...
    Tack för svaren ändå! :)

• Dutten6

grattis=) va kul, ja testa senast igår men neg, ska ha mensen på måndag, snyft, känns som den kommer komma, testar på morgonen om den inte kommer innan.. hoppas

• lilla abc

Jag testade med RFSU  bara några dagar innan min beräknade mens och testet visade negativt. Jag var trots allt vääldigt gravid visade det sig senare! Så det lönar sig alltid att vänta.

• Anonym (rastlös!)
    Dutten6 skrev 2010-10-09 18:50:30 följande:
    grattis=) va kul, ja testa senast igår men neg, ska ha mensen på måndag, snyft, känns som den kommer komma, testar på morgonen om den inte kommer innan.. hoppas
    Tack..!!!!

Än är det inte för sent då! Håller tummarna!!!
  • Anonym (sant?)
    Anonym (rastlös!) skrev 2010-10-05 19:03:38 följande:
    fick köpt mig ett idag, ska testa imorn på bim -5, o enligt instruktionerna går det lika bra o kissa direkt på stickan -hoppas hoppas för dig!
    Grattis TS! Jag har plussat starkare för varje varannan dag som går så det var inte inbillning! Kan knappt fatta det!
Svar på tråden Ni som testat med RFSU en vecka innan BIM....?