• ima

    Bra MVC, Uppsala

    Hej! Är det någon som har förslag på bra mödravårdscentral för gravida lesbiska i Uppsala?

  • Svar på tråden Bra MVC, Uppsala
  • NEllY 85

    Flogsta e bra, där gick vi me första och nu med andra graviditeten oxå ( BM Kerstin Lind) Lycka till!!

  • Ania Kasia

    Tänkte blåsa liv iden här tråden, är det någon som har erfarenhet av "Sinnligt barnmorskemottagning" eller "barnmorskemottagningen hjärtat"?
    Någon som har fler tips på bra MVC i Uppsala??
    Glad

  • Messalina01
    Ania Kasia skrev 2012-09-05 19:47:40 följande:
    Tänkte blåsa liv iden här tråden, är det någon som har erfarenhet av "Sinnligt barnmorskemottagning" eller "barnmorskemottagningen hjärtat"?
    Någon som har fler tips på bra MVC i Uppsala??
    Glad
    Jag går till Hjärtat.... men jag vet inte om det är så man gör i Uppsala, men jag har varit där en gång på inskrivning i v 10, sen fick jag tid för RUL i oktober, (på ackis då) sen sa hon att jag inte skulle träffa henne förrens v 25! Är inte det sjuuuuuukt lång tid att gå mellan möten???
    Speciellt som jag började vårt möte med att grina ögonen ur mig för jag är livrädd för mf igen, så får man veta att man inte ska ses förrens v 25, allt jag tänkte då va "jaha, men det kommer ju inte hända, så långt kommer det ju inte gå för mig iaf..."

    Så jag vet inte om det är bra eller ej, jag är väldigt kritisk till läkarvård öht, och det är märkligt att ha möte nr två i v 25, men men... man får väl acceptera det för vad det är.
  • Ania Kasia
    Messalina01 skrev 2012-09-05 19:55:11 följande:
    Jag går till Hjärtat.... men jag vet inte om det är så man gör i Uppsala, men jag har varit där en gång på inskrivning i v 10, sen fick jag tid för RUL i oktober, (på ackis då) sen sa hon att jag inte skulle träffa henne förrens v 25! Är inte det sjuuuuuukt lång tid att gå mellan möten???
    Speciellt som jag började vårt möte med att grina ögonen ur mig för jag är livrädd för mf igen, så får man veta att man inte ska ses förrens v 25, allt jag tänkte då va "jaha, men det kommer ju inte hända, så långt kommer det ju inte gå för mig iaf..."

    Så jag vet inte om det är bra eller ej, jag är väldigt kritisk till läkarvård öht, och det är märkligt att ha möte nr två i v 25, men men... man får väl acceptera det för vad det är.
    Det låter lite glest tycker jag, jag skulle boka egen tid om jag behövde utöver det! Du behöver inte acceptera... hittade det här:

    "Utformningen av rutiner, stöd och hjälp kan vara lite olika på olika MVC, men den grundläggande vården är densamma överallt. Det innebär att besöken är glesare i början av graviditeten och blir tätare mot slutet.

    Om allt är som det ska besöker man MVC ungefär en gång i månaden till omkring vecka 30, då det blir tätare besök. Det kan vara mellan en och tre veckor mellan besöken, beroende på vilka behov man har och vilket landsting bor i.


    Under en vanlig graviditet kan det bli mellan åtta och tio besök hos barnmorskan. Hur täta besöken är styrs främst av vad man själv har behov av."


    citat från:   www.1177.se/Uppsala-lan/Tema/Gravid/Graviditeten/Pa-modravardscentralen/Besok-hos-barnmorskan/


    Är det bra annars?

  • Anelan
    Ania Kasia skrev 2012-09-05 19:50:24 följande:
    Neli och Anelan - kommer ni ihåg vad er BM hette? Glad
    Såg inte detta förrän nu :) Vår barnmorska på MVC i Gottsunda heter Karin. Lycka till med att hitta någon som du och ni trivs tillsammans med!
  • Ania Kasia
    Anelan skrev 2012-09-26 22:20:12 följande:
    Såg inte detta förrän nu :) Vår barnmorska på MVC i Gottsunda heter Karin. Lycka till med att hitta någon som du och ni trivs tillsammans med!
    Tack så mycket, va snäll du är! Glad Vi har bestämt oss för att prova "sinnligt" och vi ska dit på tisdag den 2 oktober, så snart vet vi hur första besöket har gått. Solig
  • Annzofie

    Jag går på Årsta mödravård, har gjort det med alla 3 graviditeter.Jättenöjd med barnmorskor och tider.

  • Dalo3a
    Neli skrev 2010-10-08 18:31:20 följande:
    Gottsunda. Vår barnmorska är toppen!

    Min heter Yvonne och är underbar! Och hon skulle aldrig skilja på lesbiska eller inte, det är jag säker på!
Svar på tråden Bra MVC, Uppsala