• didriksmom

Söker mammalediga i Järfälla

Detta är mitt första inlägg och jag söker andra som har barn i 6 månaders åldern i Järfälla med omnejd. Känner inte så många här då vi flyttade hit för ett år sedan och då hade jag fullt upp med jobb och mer därtill. Nu är jag mammaledig och ensam hemma med sonen och skulle vilja träffa nya vänner både till mig och Didrik!

Hoppas ni finns!

Kram Marie & Didrik+ 

• Svar på tråden Söker mammalediga i Järfälla
  • MrsMumrik

Hej! Vi är ett helt gäng mammor här i Järfälla. Själv bor jag i Skälby och har en dotter på 3,5 månad

• didriksmom

Hej.
    Åh va kul att det finns fler i området. GladSjälv så bor vi i närheten av centrum (Jakobebergs), Didrik är snart 8 månader gammal. Går ni på öppna förskolan?

• didriksmom

Ok jag och Didrik har inte varit iväg en endaste gång.. Han föddes 10 veckor för tidigt så till en början så fick vi nte och sen har det inte blivit av..

• MariaF

Hallå! Jag är också mammaledig, med en liten son på 2 mån, bor i Skälby, och skulle gärna också träffa lite nya likasinnade!!! Har också bott här i drygt 1år.

• MrsMumrik

Hej Maria F! Vad kul! Jag bor också i Skälby och har en dotter på 3,5 månad. Är det ditt första barn? Vi hänger för det mesta i tråden "Järfälla mammor" och vi träffas ca en gång i veckan, men de flesta där har större barn också så det skulle vara jättekul med några fler förstagångsmammor Vi är ganska nyinflyttade också. Vi köpte ett hus här i mars 2010 så vi är mitt i renoveringskaoset, men det funkar. Har någon av er blivit inbjudna till BVC för mammagrupp nästa vecka?

• MariaF

Hej! Åh va roligt! Ja det är mitt första barn! Vi har också köpt hus och har renoverat som tokar då ska jag titta in på tråden "Järfällamammor"! Nej jag har inte fått nått meddelande om mammagrupp! Vilket BVC går du på (kanske finns olika??) jag går på BVC Kvarnen i Jakobsberg.

• MrsMumrik

Jag går också på BVC kvarnen i Jakobsberg. Första träffen är nu på onsdag. Har du Kristina Nilsson som sköterska?

Lets continue i Järfällamammorna tråden så får du "träffa" de andra tjejerna

• MariaF

Hallå, hmmmm en liten fundering... Vad heter den andra tråden?

Ja jag har Kristina också. Jag får höra med henne...

• MrsMumrik

MariaF - förlåt.. trodde att tråden hette Järfällamammorna, men den hette visst Järfällatråden 9 Jag har en kollega som inte heller hade fått inbjudan så kolla med Kristina. Vore kul om vi hamnade i samma grupp! Den är på onsdag klockan 13:00 tror jag. Var i Skälby bor ni? Vi bor precis vid gymmet Kenzai (vilket ger extremt dåligt samvete att gå och träna )

• MariaF

Åh då bor vi ganska nära, vi bor två busshållplatser (mot Vällingby) bort från er.

Ja jag har mailat Kristina så vi får se, men det måste ju bli samma tycker jag. Ska det vara vid barkarby torg?

• MariaF

Vi bor nära Skälby gård och skolan!

• MrsMumrik

Jag tror att det ska vara på BVC... hoppas det för jag har en tid bokad där precis efteråt. De kommande tillfällena skulle vara på biblioteket en gång och sen var det någonannastans en gång också. Jag har 3 tillfällen bokade än så länge. Ah, då bor vi ju jättenära

• MrsMumrik

MariaF (och alla andra också såklart!)  - såg att du inte hittat till järfällatråden än, men vi som hänger där ska ses på IKEA på fredag klockan 09:30 och äta frukost om du vill hänga på

• MariaF

Hej! Tack för att du meddelar! Nej jag har inte tittat in på tråden än (gör det idag)! Kommer gärna på fredag om jag kan!

Min mammagrupp börjar i början av dec, så det är inte samma... Dom går efter ålder, och i min grupp är det sept/okt/nov- barn.

Ska till BVC- läkaren idag!!

• MrsMumrik

Vad synd, men vi kanske ses på fredag istället då Lycka till hos BVC idag. Är det dags för sprutor?

• MariaF

Nej det är nog inte sprutor nu. Det är första besöket till läkaren!

Ja jag hoppas jag får ihop det så jag kommer på fredag

Nu har jag hittat den andra tråden!

Svar på tråden Söker mammalediga i Järfälla