Ersättning!! Semper eller Nestle??????? Vilken är bäst ?
Vilken av ersättningarna ska man ha.
Nestle eller Semper??
Vad skiljer det sig?
Och vilken tycker ni är bäst. förklara varför.
Vilken av ersättningarna ska man ha.
Nestle eller Semper??
Vad skiljer det sig?
Och vilken tycker ni är bäst. förklara varför.
Har hört att Nestlé kan vara mer skonsam för magen.
Vi använder båda.
Nan är den som läkarna rekomenderade till oss när vår dotter skulle ha ersättning.
För att där ska vara mindre proteiner nåt sånt var det i alla fall.
Det fungerade superbra så Nan tycker jag.
Hoppas du blev lite klokare på det nu
Har du börjat med någon av dem så håll dig till den sorten. Det tipset fick jag och eftersom BB på min hemort använder Semper så fick det bli det till bägge barnen. Semper har nyligen gjort om sin ersättning till det bättre. De magproblem min son hade försvann 3 dagar efter att vi bytt till den nya ersättningen. Jag är nöjd med Semper och skulle rekommendera den, men jag har ju aldrig provat NAN på mina barn så egentligen vet jag inte.
Nan Nestle helt klart
Har haft både och. Hade först NAN1 men sen när vi skulle gå över till 2:an så är NAN fr 4mån och tidigare fanns det Babysemp 2 fr 2mån så då bytte vi av den anledningen.
+ Babysemp är lättare att öppna, Nan behövs sax.
- Babysemp spyorna luktar riktigt mkt kräk
Tips om du ska skifta varva över nog .. typ 25/75 50/50 75/25...
Lycka till.
tack för alla svar. fler är oxå välkommna
vi använde semper till min son när han va liten men nu så anvender vi bara nestle i välling och mat. och nu när vi ska ha en till så tänkte jag vilken är bäst, om det är någon skillnad eller inte. vilken man ska köpa. det lutar sig åt nestle.
att nestle har mindre proteiner. va har det för skillnad?? varför är det bättre??
Semper funkar bäst på mina killar, dom blir nöjdare av den. Vi bytte bara av den enkla anledningen att det fanns 12 l förpackning av semper istället för 3,8 l av nan, men till min lilla lycka så ordnade killarns matvanor till sig när dom började med semper
Jag använder NAN till min dotter. Hon fick ont i magen av Sempers.
funderar oxå nu. kpom på att semper har ju flera olika förpakningar för olika åldrar. första är ju vanlig sen blir ju andra lite mer mättnaskänsla ocksåvidare fram till den sista innan vällingen.
det kanske är bättre att väla semper för att dom blir mättare och nöjdare.
för om nestle bara har nan 1 och 2 så blir dom kanske mer oroligare och hungrigare en med semper.
va tror ni??
caesar: Semper gör sin välling på rismjöl (har jag för mig, är dock inte helt hundra på om det var just det). Och en del barn kan reagera på det.