• Anonym

Avliva hunden?

Husse dog i helgen, gammal. Nu finns hunden kvar. 8 år gammal. Ingen stadshund. Vet ej vad vi ska göra av hunden. 8 år gammal. Ägaren ville att den skulle avlivas, men det vill inte vi. Bor nu tillfälligt hos mig, kan ej ha honom kvar. Känns dumt alltihop. Hur hade ni gjort?

En snäll schäffer.

• Svar på tråden Avliva hunden?
  • Impega

Jag hade vänt mig till nån lokal hundklubb och satt upp lite lappar. Även vänt mig till schäferklubben.

• Anonym
    Impega skrev 2010-10-04 12:45:21 följande:
    Jag hade vänt mig till nån lokal hundklubb och satt upp lite lappar. Även vänt mig till schäferklubben.
    Den är så himla deppig. Saknar husse. Ligger bara och deppar.Vill inte att den ska säljas till vem som helst. Har lovat släktingen att se vart den hamnar. Han ville absolut inte att den skulle oplaceras på det sättet. Ingen koppelvana ingenting. Ingen uppfostran. men helt frisk
  • VirrAnna

Kolla med omplacerings stall...De har god koll på vem som vår hunden sedan etc. Vet inte vart du bor men det finns ställen som hjälper till med omplaceringar av hundar på många ställen i Sverige.

• Anonym
    VirrAnna skrev 2010-10-04 12:54:07 följande:
    Kolla med omplacerings stall...De har god koll på vem som vår hunden sedan etc. Vet inte vart du bor men det finns ställen som hjälper till med omplaceringar av hundar på många ställen i Sverige.
    Det får bli absolut sista utvägen. Jag får ha hunden här. Men den är inte van vid lägenhet, känns som djurplågeri. Vill inte att vem som helst tar honom. Hellre avlivar vi hunden. Den ska ha det bra. Men den är 8. Förhoppningsvisst klarar den av lägenhet och vänjer sig. Nu deppar han jäöttemkt efter husse. Hjärtesorg. Vägrar äta och dricka.
  • Anonym

Vi lovade husse att inte placera bort honom förstår ni. Jag kan inte sluta lova det. Han älskade sin hund det var hans allt. Ingen vill ha den, han har inte gjort något med hunden.
    Men vi får se hur det går. Vi lovade att avliva annars. Men vill inte. Hunden är allt vi har från honom

• Anonym

Känns som om jag inte vill något. Men vi får se hur det blir. Hunden mår inte bra nu. Kan de dö av hjärtesorg?

• VirrAnna

Om det är ägarens önskan att den ska avlivas kanske ni borde hedra hans ösnakn så att säga...

• Anonym
    VirrAnna skrev 2010-10-04 13:02:01 följande:
    Om det är ägarens önskan att den ska avlivas kanske ni borde hedra hans ösnakn så att säga...
    Ja. Men en fullt frisk 8 åring. Det är det som gör så jäkla ont
  • Anneli68
    Anonym skrev 2010-10-04 13:01:37 följande:
    Känns som om jag inte vill något. Men vi får se hur det blir. Hunden mår inte bra nu. Kan de dö av hjärtesorg?
    Ja, det tror jag faktiskt att den kan. Men ge den lite tid för det var ju nyligen som husse dog.
  • Anonym
    Anneli68 skrev 2010-10-04 13:03:05 följande:
    Ja, det tror jag faktiskt att den kan. Men ge den lite tid för det var ju nyligen som husse dog.
    Vad tror du om stadslivet?
    Han är van att bli utsläppt i tomten av husse. Vi saknar husse-. Men kan förstå. Hur ska man få en hund att fatta som hoppar upp och viftar på svansen så fort det ringer på dörrn och hoppas att det är husse. husse dog i sin säng . Hunden låg på honom och morrade när de tog bort husse. Jag fick ta hunden sa polisen. Men . Allt kostar med hund men de fixar sig.
    Grannen såg att hunden inte var ute och ringde polisen och han låg död hemma
Svar på tråden Avliva hunden?