• Miemi

Dopklänning som man lånar av kyrkan,ni med erfarenhet??!!

Hej hej, vi ska döpa vår lille son i november och han är snart inte så liten längre. I november kommer han att vara 7 månader. Kollar lite på nätet efter dopklänning, men hittar inget jag vill betala en massa pengar för direkt. Hade varit kul med någon kostym men jag vet inte...

Så jag funderar på att använda den man får låna av kyrkan och sedan efteråt på festen/dopfikat så kan han ha några andra kläder... jag vet inte riktigt hur det funkar.

Ni med erfarenhet, berätta gärna!!! Om någon lånat dopklänningen, har den varit fin? (såklart är det ju olika, men ändå)

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Dopklänning som man lånar av kyrkan,ni med erfarenhet??!!
  • La Lola

Den var så fin den vi lånade!

Hedda hade den på dopet o hemma där vi hade dopfika bytte vi till vanliga mjuka kläder.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tutilure

Du skulle ju kunna sy en? Eller be någon bekant göra det om du inte själv vill/kan?

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Kaxelsson

Kände likadant när vi skulle döpa vår son, fanns lixom inga klänningar som jag tyckte var fina och som dessutom var värda sina 3000;-.
    Kikade runt lite på linus&lottas hemsida och föll direkt för en dopklännings om dom hade där.
    Tyvärr verkar den inte finnas kvar (kanske kan bero på att sonen är född 08) men såg att dom har billiga och rätt söta nu med :)

Nu blev det kanske inte riktigt svar på din tråd TS, men
    du kan ju kika där om du ändå är lite inne på att hitta en ist för att låna :)

☆° ★ Axel ★ °☆ - En lycka för stor att förklara . »-(¯`v´¯)--> ★ °☆
Svar på tråden Dopklänning som man lånar av kyrkan,ni med erfarenhet??!!