• LinnIvan

Helt plötsligt en trött bebis?!?!? Ska man oroa sig?

Alltid är det nåt! Min lilla kille är idag 5 veckor. Och har alltid varit en pigg o hungrig grabb. Igår kväll var han vaken från 20.00 till 00.30 inatt då somnade han. Inget konstigt med det. Brukar kunna vara så. Sen brukar han vakna om tre, fyra timmar. men inatt sov han till 05.30...åt och somnade om. Sov då jag skulle köra dottern till skolan så jag tog upp o  klädde o åkte. Kom hem o fick väcka han för lite mat. Somnade om igen. Vaknade lite vid 13 tiden o åt men han äter mindre än han brukar o så somnade han om o sover nu.

INTE LIKT han! Kan de vara så här? Att man ska oroa sig för allt. Om de är vakna o skriker oroar man sig o nu då han är trött oroar jag mig för det!
    Han brukar liksom vara vaken flera timmar i sträck varje dag!

• Svar på tråden Helt plötsligt en trött bebis?!?!? Ska man oroa sig?
  • Philippa

Han kanske är på väg att bli förkyld? Låt honom sova....

• Busemma

jag hade nog åkt in till barnakuten eller kontaktat bvc om barnet är så trött.

• LinnIvan
    Philippa skrev 2010-10-04 14:15:01 följande:
    Han kanske är på väg att bli förkyld? Låt honom sova....
    Ja kanske. Inte klokt vad nojjig man är! Nu vaknade han iallafall o ligger här och är hur glad som hellst. Var nog bara tillfälligt!
  • Jkpg Deluxe

vår bebis sov jättelänge en gång då han var sådär gammal ungefär....han somnade runt 22 på kvällen och hade inte vaknat riktigt kl 13 nästa dag!! vi åkte iaf in till akuten då och det var inget fel på honom! men eftersom han sovit över flera matmål hade han vätskebrist...

tror de behöver sova väldigt mkt ibland...av växt, intryck m.m.... 

Svar på tråden Helt plötsligt en trött bebis?!?!? Ska man oroa sig?