• Anonym (vikt-igt)

Har du gått ner i vikt med tex Naturdiet?

Någon som har gått ner i vikt och lyckats hålla vikten nere? Jag väger 85 kilo och skulle vilja gå ner 20kilo. Eftersom jag inte får motionera mer än att simma ibland pga ett dåligt knä så funderar jag på Naturdiet eller något plus simning en-två ggr i veckan. Någon med erfarenheter?

• Svar på tråden Har du gått ner i vikt med tex Naturdiet?
  • Anonym (Girl22)

Skulle också gärna vilja veta så hoppas där kommer något svar... :) Är dock ej överviktig men vill ändå gå ner lite.

• Anonym (Jadå!)

När jag ville starta min viktnedgång för några år sedan använde jag Nutrilett och naturdiet.
    Den kick man får då man snabbt ser resultat känns faktiskt oerhört bra.
    Självklart måste man så småningom lära sig äta "vanligt" igen men det gäler ju faktiskt alla typer av dieter.
    Sedan är det faktiskt lättare att röra sig då man gått ner.
    Fast var beredd på att den första veckan är hemsk.
    Efter den så går ofta kroppen in i "ketos" och då känns det ofta riktigt bra fastän man får i sig så lite kalorier.
    Läs även på lite om nutrilett i olika forum osv, dels är det oerhört motiverande att höra andras historier.
    Dels är det faktiskt rätt skönt att veta vad man ska svara då omgivningens kommentarer kommer för tro mig det gör dem.
    "Du kommer bara att gå upp i vikt igen då du börjar äta vanligt" "Det är farligt för kroppen att äta nutrilett mer än en vecka osv"
    Så jag kan absolut rekomendera naturdiet för viktminskning.

• Anonym (CK)

Jag använde mig av Cambridgekuren och gick ner 28kg. Det tog ganska precis 3 månader av strikt kur (fuskade alltså inte alls) men tränade inget, gick endast promenader.

Då CK ligger på så få kalorier/dag rekommenderas inte hård träning i vilket fall, däremot uppmuntras både simning och promenader, något som passade mig fint.

Idag, nästan ett år senare så håller jag min vikt, plus minus något kilo. Eftersom jag gärna unnar mig både det ena och det andra är jag numer mycket noga med att inte låta det gå för långt innan jag drar ner på kaloriintaget igen. På så sätt har jag också hållt min vikt, det är ju alltid lättare att slanka sig ett kilo eller två jämfört med 10, 20 eller 30kg.

För mig har det fungerat bra och när jag tänker tillbaka på de där tre månaderna så var det faktiskt helt ok eftersom man går in i ketos.

Lycka till!

• Anonym (Girl22)
    Anonym (Jadå!) skrev 2010-10-05 00:40:36 följande:
    När jag ville starta min viktnedgång för några år sedan använde jag Nutrilett och naturdiet.
    Den kick man får då man snabbt ser resultat känns faktiskt oerhört bra.
    Självklart måste man så småningom lära sig äta "vanligt" igen men det gäler ju faktiskt alla typer av dieter.
    Sedan är det faktiskt lättare att röra sig då man gått ner.
    Fast var beredd på att den första veckan är hemsk.
    Efter den så går ofta kroppen in i "ketos" och då känns det ofta riktigt bra fastän man får i sig så lite kalorier.
    Läs även på lite om nutrilett i olika forum osv, dels är det oerhört motiverande att höra andras historier.
    Dels är det faktiskt rätt skönt att veta vad man ska svara då omgivningens kommentarer kommer för tro mig det gör dem.
    "Du kommer bara att gå upp i vikt igen då du börjar äta vanligt" "Det är farligt för kroppen att äta nutrilett mer än en vecka osv"
    Så jag kan absolut rekomendera naturdiet för viktminskning.
    Vad är det för skillnad på Naturdiet och Nutrilett? Om där är någon skillnad vill säga. Och hur länge behövde du gå på denne diet för att sen börja äta "vanligt?" Och då drack du endast Nutrilett/Naturdiet om dagarna, inget annat?
  • Anonym (vikt-igt)

Tack för svar. Undrar som Girl22. Och är det verkligen så att man går upp igen som alla säger?
    Jag behöver gå ned maximalt 25kg, men skulle jag gå ner 10kg till exempel och sedan börja äta "som vanligt" går jag väl inte upp 10kg direkt? :P Då kommer jag ju att äta mindre portioner och inte skräpmat osv. Jag tycker inte så mkt om skräpmat och godis ändå, de här kilona har jag dragit på mig under 4år, bland annat från p-piller.
    Har börjat med Naturdiet/Nutrilett idag

• Amira

Hej, här kommer jag, jag tycker Nutrilett är bra, viktmässigt är jag inte säker, men smakmässigt är den stark att rekommendera !!

• Amira

Började på den igår. Det är därför jag inte vet viktmässigt än =)

• Anonym (jag med)

japp efter andra graviditeten var ja uppe i 90 kg. idag väger jag 63 kg till mina 168... med gi mat och allevo och mycket godis å helgen=)
    minste barnet är snart 17 månader

• Anonym (funkar)

Jag kör nutrilett/naturdiet för att gå ner snabbt inför ex. ett bröllop/en fest e dyl. Brukar dock gå upp vikten igen.

Men kanske kan det funka som en igångkick? Du GÅR ner i vikt det kan jag lova dig och kanske är det bra att se att något faktiskt händer på vågen för att orka kämpa vidare??

Ja tror att det viktigaste är att du BESTÄMT dig, gäller vikten som allt annat här i livet...

Skulle gärna gå ner några kilo själv med men känner mig inte tillräckligt motiverad just nu. JAg är något av en långsam jojo-bantare som just nu inte riktigt hittat tillbaka efter att ha fått barn.

Lycka till och kämpa på!

• Rocktroll
    Anonym (vikt-igt) skrev 2010-10-05 18:48:59 följande:
    Tack för svar. Undrar som Girl22. Och är det verkligen så att man går upp igen som alla säger?
    Jag behöver gå ned maximalt 25kg, men skulle jag gå ner 10kg till exempel och sedan börja äta "som vanligt" går jag väl inte upp 10kg direkt? :P Då kommer jag ju att äta mindre portioner och inte skräpmat osv. Jag tycker inte så mkt om skräpmat och godis ändå, de här kilona har jag dragit på mig under 4år, bland annat från p-piller.
    Har börjat med Naturdiet/Nutrilett idag
    Jag går upp kanske 1-2 kg om jag börjar äta som jag brukar efter en kur så inte så himla farligt. Går ner 10 kg och sen stannar jag på ca 9 kg när jag börjar äta Glad ska snart börja pulvra igen för har tappat 10 kg men har ca 10 kg kvar.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Charm C

Ni som använder er av Naturdiet osv, tränar ni samtidigt då? Och äter ni ENDAST pulverdrinkarna? Inga grönsaker, frukt, andra drycker än vatten, te, kaffe?

• Rocktroll

Jag tränar inte, mest för att jag inte orkar första veckan för jag blir oftast väldigt svag. Jag äter endast pulverdrinkarna och dricker vatten för att i tex bananer är det massor av kolhydrater så jag håller mig ifrån sånt för att slippa oroa mig för att falla ur ketos.

• Rocktroll

Måste tipsa om att jag såg att Ica Maxi säljer naturdiet för 129 kr förpackningen nu. Kanske även på eran ort.

Svar på tråden Har du gått ner i vikt med tex Naturdiet?