• Brunette

Ekonomisk hjälp???

har lite smått panik här, ensamstående med en dotter på 11 mån.
    Får inte dagisplats förr'n om två månader och nu är det så att jag har fått jobberbjudande som jag väldigt
    ogärna vill tacka nej till, Nu e ju kruxet
    att jag har ingen som kan ta hand om henne, el min mammas väninna har nu lovat att ställa upp, men eftersom hon nu kommer tacka nej till sina extra jobb så vill hon givetvis få betalt.Klart jag förstår det.
    Vet bara inte vad jag ska göra. vet nån om jag kan söka bidrag hos typ soss,för två månader för en sån sak?
    Annars måste jag ju tacka nej :(
    Hjälp någon

• Svar på tråden Ekonomisk hjälp???
  • sirisdotter

Det är till sådana situationer man behöver en buffert,   speciellt viktigt om man planerar att vara ensam med sitt barn.  Satsade massor med pengar på privat barnomsorg för att komma igång i mitt yrke efter föräldraledigheten.

• Brunette

tack ska kolla upp det, måste kolla alla väger, för man tycker ju att man inte ska behöva tacka nej nill jobb :/ Buffert? jadu jag hade inte planerat att bli ensamstående så jag får
    lixom klara mig sj. men förstår vad du menar.

• sirisdotter

Grattis till jobbet förresten!

Betr. vårdnadsbidrag är det inte alla kommuner som har det.   Tror att barnet måste ha fyllt 1 år.  Du måste ha tagit ut ganska många dagar av föräldrapenning för att få vårdnadsbidrag.

• La Lola

Sök dispens o se om du kan få en förskoleplats!

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • sirisdotter
    La Lola skrev 2010-10-04 23:59:57 följande:
    Sök dispens o se om du kan få en förskoleplats!
    Ja, tidigare fanns ekonomisk förtur till dagisplats för bl a ensam förälder i behov av det - har ingen aning om den möjligheten finns kvar.
  • La Lola
    sirisdotter skrev 2010-10-05 00:06:40 följande:
    Ja, tidigare fanns ekonomisk förtur till dagisplats för bl a ensam förälder i behov av det - har ingen aning om den möjligheten finns kvar.
    Jopp, det finns kvar.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Brunette

ringde och kollade upp det udag, är sån köplars så finns ingen chans att få tidigare plats för min dotter :(

Svar på tråden Ekonomisk hjälp???