Det märkliga är att det är ett ganska "vanligt" problem, ändå så känns det såå himla ensamt. Jag fick en grad 4 för 5 år sedan. Har inte haft några egentliga avföringsproblem, men att hålla gaser funkar lite sådär halvdant. Funktionen är nedsatt, så när jag blir nödig så behöver jag ju gå på toa jag tar ju inte en sväng på stan först, det är absolut inte som förr. Plus att man blir skadad psykiskt ( jag har iaf blivit deprimerad periodvis och blir fortfarande) av att ha dessa besvär. Blev försämrad under min graviditet.
Jag vill tipsa om hemsidan www.kontinet.se där finns kvinnor som berättar om samma besvär. Det verkar ju finnas behandlingsalternativ, så man undrar ju varför kvinnor ska behöva gå i åratal och lida??? På kontinet står det om SNS behandling, en del verkar bli helt återställda andra betydligt bättre, jag vet inte vad det är som avgör resultatet.
Jag tycker det är bra att du startar en tråd för oss med bestående men, för man kan tom känna sig lite ensam i SR tråden, det flesta verkar ändå bli fullt återställda så man känner sig väldigt ensam även där
Jag har gråtit mkt över denna skadan.