Hur många dagar efter ET fick ni mens, var det på BIM eller först när ni slutat m progesteron?
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Hej, jag fick spottings 13 dagar efter insättning och mens ytterligare fem dagar efter det (två dagar innan testdag). Jag fortsatte med progesteron till testdagen trots mens, det var enl läkarens ord. Hur går det för dig? Håller tummarna för att du inte får mens!
Tack för svar! Fick rosa spottings i lördags och söndags (rd 10 och 11) men bara på morgonen. Idag har det inte kommit något. Har fått lite nytt hopp, men samtidigt så är väl det mest troliga att mensen kommer... Har td på lördag. Är det någon mer som vill berätta?
två veckor efter äggplocket fick jag mens. vid mina 2 frysförsök så fick jag mens 2 veckor efter återföringen. så för mig kom mensen fast jag hade progesteronet. Får hoppas mensen lyser med sin frånvaro denna gång,fjärde gången gillt!!!
Hej asp76!
Vid ivf-försök 1 & 2 fick jag röda spottings på ruvdag 10 och mens på dag 12/13. Vilket var otur.
Har läst om flera som haft rosa spottings under de första 3-4 månaderna men fått fina bebisar tillslut, så oroa dig inte ännu.
Håll hårt fast i hoppet.
Kram!
Ja jag hoppas ju verkligen att den inte ska komma... Vilken karusell detta är, pendlar mellan hopp och förtvivlan hela tiden... Och just att man inte vet om allt man känner beror på progesteronet eller om det är verkliga symptom. Man kan inte ens lita på att mensen inte kommer för det kan oxå bero på progesteronet, grrr... Tack iaf för era lyckönskningar
Åh Asp 76 jag känner likadant. Jag är på RD 7 och håller på att bli tokig. Analyserar allt. Man vill ju så gärna!
Fast det där med att överanalysera symptomen hoppar jag över.. tror inte man har så där överdrivet med "äkta" symptom så tidigt i graviditeten (egen erfarenhet (mf)+vänner och familj med barn) så progesteronet skyller jag allt på vare sig det har fäst eller ej.
Jag har gjort 3 IVf och har alltid fått mens 2 dgr efter TD fast de varit negativt alla ggr. Dessutom strular min mage rejält då den stannar extramycket av progesteron och stop i magen ger stickningar, brännande typ som mensvärk mm så denna gången ska jag bara hålla kolla på att magen funkar och sedan inte försöka bry mej om symptom förrän jag testat då det mesta ändå varit min mage.
Har hört många säga att just värken är ett tidigt symptom, men självklart kan det vara progesteronet, eller bara tecken på att mensen kommer. Det är ju just det som är sååå frustrerande, att inte veta!! Man tycker ju att det faktumet att mensen inte kommit på dag 15 efter ÄP borde bara ett positivt symptom, men inte ens det är ju säkert... Vanligtvis får jag alltid mensen ca 14-15 dagar efter positivt äl test, så den brukar vara regelbunden. Har iaf inte haft tillstymmelsen till någon blödning sedan söndag morgon, så jag tillåter mig att vara lite försiktigt positiv Testdag på lördag, rd 17...
Min kom 12 dgr efter äp (rd7 med 5-dagars) , vilket enligt doktorn var för tidigt. Nästa försök ska jag ta mer progesteron, tog 2/dag nu och ska ta 3/dag nästa omgång.
Hej! Har gjort två IVF, ET. Första fick jag min mens dag 12 efter ÄP och vid den andra dag 10. Jag har oregelbunden mens och hyfsat lång cykel så innan BIM.
Proppens, varför tycker din läkare att det är för tidigt? Ska det ta en viss tid innan mens för att det ska ses som ok? Det här var helt nytt för mig. Gjort två IVF men inte fått info om detta. Nu har jag inte träffat min läkare än efter vårt senaste IVF men ska ta med mig den här frågan.
Hej! Har gjort två IVF, ET. Första fick jag min mens dag 12 efter ÄP och vid den andra dag 10. Jag har oregelbunden mens och hyfsat lång cykel så innan BIM.
Proppens, varför tycker din läkare att det är för tidigt? Ska det ta en viss tid innan mens för att det ska ses som ok? Det här var helt nytt för mig. Gjort två IVF men inte fått info om detta. Nu har jag inte träffat min läkare än efter vårt senaste IVF men ska ta med mig den här frågan.
Kastar mig in i tråden med ett tips - Min läkare sa samma sak som ProPPens och ordinerade progesteroninjektioner vid mitt 5:e ivf (istället för vag.). Vet ej om det var därför, men det lyckades! Kan vara värt att fråga efter. Lycka till!
Hej! IVF1 blödning dag 10 och IVF2 dag 9. Nu ruvar jag dag 6 och det är alltså IVF3. Lycka till :)