Vilket skydd passar mig?
Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med lite preventivmedelfunderingar? :)
Jag åt vanliga p-piller (harmonett, vet inte om de funnits i sverige) i typ 4 år, blev sedan plötsligt extremt torr och gynekologen menade att jag borde byta till ett märke med mer östrogen i (femodem, finns inte i sverige) vilket jag gjorde och torrheten försvann. Jag slutade sedan helt med piller och hade ett uppehåll på två år. För drygt ett år sedan började jag äta femodem igen men de tycks inte passa mig längre! Visserligen blev min mens kortare (tidigare kunde den vara upp till 7 dagar), mina finnar försvann och min annars rätt svåra PMS blev mildare men jag gick också upp i vikt, fick galet mycket celluliter, jättemycket konstiga flytningar och svåra problem med eksem på händerna (jag har atopisk hud och har länge haft problem med händerna men det eskalerade när jag började med pillrena igen).
Just nu är min man bortrest så jag håller en liten paus, jag har nu inte tagit några piller på en månad och mår enormt mycket bättre. Eksemet, flytningarna och största delen av celluliterna försvann nästan direkt. Jag vill alltså absolut inte börja äta dem igen när maken kommer hem igen om ett par månader men vad är mina alternativ? Ska jag pröva ett annat märke? P-ring? Eller kommer de att ge liknande biverkningar som femodem? Är inte sugen på spiral. Hjälp!

Det tar ju ont att sätta in den... Och just för att jag blöder så länge normalt så känns det lite riskabelt eftersom väldigt många ju faktiskt får rikligare mens. Dessutom vill vi förhoppningsvis har barn om sisådär två år och spiralen är väl tänkt att sitta i längre än så?