• Shibby 78

Till dig som hade en snabb förlossning med första barnet

Jag hade 3 timmar och en kvart med första barnet, om man räknar från första värk tills han var ute. Ni andra som hade snabba förlossningar med första barnet, hur gick det under den andra förlossningen?

Är lite orolig att man ska få problem att hinna in i tid.. Förvånad

Gravid med nr.2 BF i Juni 2011
  • Svar på tråden Till dig som hade en snabb förlossning med första barnet
  • emmisss

Jag hade 5 timmar från vattenavgång och tills hon tittade ut...

Undrar samma! :)

• Izzo

7 timmar med första o 5 med nr 2 som dessutom var lite sen på att komma ut.

• Mom2006

Prata med din BM om det... De vet vad du ska göra

• Shibby 78
    Mom2006 skrev 2010-10-05 07:17:20 följande:
    Prata med din BM om det... De vet vad du ska göra
    Jo, det vet jag, men det var mer nyfikenhet hur andra här på familjeliv haft det Flört Det mesta man frågar om här tar man ju upp med sin BM förr eller senare...
  • Ericha

Undrar detsamma. 6½ h från första känningen tills han var ute. Har också läst att andra går betydligt snabbare. Grannen hade något liknande vad du hade TS och för henne förkortades andra med 1h.

• Shibby 78
    Ericha skrev 2010-10-05 08:13:32 följande:
    Undrar detsamma. 6½ h från första känningen tills han var ute. Har också läst att andra går betydligt snabbare. Grannen hade något liknande vad du hade TS och för henne förkortades andra med 1h.
    Ok, ja man vill ju att det ska gå snabbt och smidigt, men det finns ju gränser för hur snabbt man vll att det ska gå.
  • silver82

Första dottern tog ungefär 5 timmar från det att vattnet gick.

Andra dottern så gick vattnet kl 6.00 och hon tittade ut kl 9.35
    Det gick väl egentligen för fort, för hon blev ganska medtagen samt att min livmoder inte riktigt kom igång med att dra ihop sig..

Bedövning är inget jag har hunnit med någon av gångerna

Wilma 25/8-07 Leah 3/6-09
  • Ericha

Nej inte jag heller. Blev lustgas förra gången och det är väl vad jag räknar med denna gången också.

Svar på tråden Till dig som hade en snabb förlossning med första barnet