• Kimona

Hur många dejter var ni på innan det blev ni två?

Dejtar en kille som är jättesnäll och som jag kommer bra överrens med, kan diskutera med och allt känns bra hittills.
    Hur många dejter var ni på innan det sa klick?

• Svar på tråden Hur många dejter var ni på innan det blev ni två?
  • La Lola

Typ en då eller nåt...
    Hade iofs varit kompis med maken i nåt halvår innan det sa klick för min del men det var ju inga dejter.
    När jag åkte till honom den kvällen så visste jag att det skulle bli han o jag.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Drömmen om Elin

Vi var vänner under nästan ett år, kärleken växte fram. En dag var de som om någon slog nåt hårt i huvet på mig och de sa klick. Kändes lite konstigt att helt plötsligt vilja ta på sin kompis och hur man skulle fixa de... Men de gick bra! Skrattande

• Kokomo

Vi var nog aldrig på dejter eftersom vi inte bodde i samma städer och redan var bekanta sedan 5 år. Men han hälsade på mig i min stad en gång iaf innan vi blev tillsammans, om det räknas som en dejt. :)

• Kokomo

Glömde: lycka till med killen! Hoppas det går bra

• kakmamman

TYp 1 :D

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Kimona
    Kokomo skrev 2010-10-05 00:05:13 följande:
    Glömde: lycka till med killen! Hoppas det går bra
    tack :) han vill ha en dejt till (vi har bara haft en) så jag vet inte om han kanske är lite osäker på vad han känner. Första dejten spenderade vi på restaurang, nu blir det filmkväll hemma hos honom nästa helg förhoppningsvis med hemlagad middag ^^
  • Kokomo
    Kimona skrev 2010-10-05 00:09:22 följande:
    tack :) han vill ha en dejt till (vi har bara haft en) så jag vet inte om han kanske är lite osäker på vad han känner. Första dejten spenderade vi på restaurang, nu blir det filmkväll hemma hos honom nästa helg förhoppningsvis med hemlagad middag ^^
    *vissel vissel*
    Låter snarare som att han är säker på vad han vill.
    Ta på dig rena underkläder och håll i hatten!
  • Kimona
    Kokomo skrev 2010-10-05 00:11:40 följande:
    *vissel vissel*
    Låter snarare som att han är säker på vad han vill.
    Ta på dig rena underkläder och håll i hatten!
    haha xD får hoppas rakhyvlarna jag köpte är bra så jag inte kommer med stubbiga ben dit då ;)
    Rena underkläder lär jag ju ha haha xD
  • Khyote

Jag och min man hade en date, och den var väl på en halv dag tills vi visste att det var vi. Det klickade ganska direkt, ingen tvekan om saken alls. =)

2 år senare, sambo, gift och barn på g närsomhelst.

Tro mig när jag säger att jag aldrig trott på "kärlek vid första ögonkastet" tidigare, för jag tyckte det var en massa snack och nonsens.. Men se vart man befinner sig idag? Är tacksam för varje dag jag får spendera med honom, som hans fru och som hans familj och framförallt att få bära hans barn... <3

• Majsan70

Ingen skulle jag vilja säga. Vi var fast redan innan vi träffades första gången.

• pennanjenna
    Majsan70 skrev 2010-10-05 01:07:15 följande:
    Ingen skulle jag vilja säga. Vi var fast redan innan vi träffades första gången.
    haha...ungefär som här. vi var väldigt intresserade av varann redan innan vi träffats, å sen den dan vi gjorde d så har d varit vi två :)
  • Lilium

Ehrm.. jaa vi träffades en gång som kks sedan blev vi tillsammans. Det är hela den romantiska berättelsen.

• minismurfen

ingen gång,träffades på en förfest,å sen dess har d varit vi två, fem år,ett giftemål, å två barn senare:)

• alvaereva

Hrm.. En halv? Jag är varken pryd eller återhållsam och när jag träffade min man och han inte heller var det så var det bara att tuta och köra direkt.
    Nu har vi varit ihop i fem år och gifta i tre och har en underbar dotter på tre år!

• viseversa

Första gången vi träffades i verkligheten så var det reda vi två. Hade snackat över nätet i ca en månad innan vi sågs irl. Han var så satans snygg bara så jag blev aldeles generad=). och jag hade på tok för mycket smink på mig första gången vi sågs. men idag 4 år senare har vi två flickor och en liten kille påväg! Och vi älskar varandra gränslöst.

• Majsan70
    pennanjenna skrev 2010-10-05 01:08:53 följande:
    haha...ungefär som här. vi var väldigt intresserade av varann redan innan vi träffats, å sen den dan vi gjorde d så har d varit vi två :)
    Exakt så här med! Nu är det 8 år sedan och vi är gifta och har en dotter på 7 år 2 månader. Solig
  • Fimpen72

Träffades via passagen date.
    Efter första dejten tyckte jag har var URtöntig men gick med på att gå på bio dagen efter.
    Två dagar senare hälsade han på hemma hos mig och jag föll pladask.. Då var han sig själv på ett annat sätt.
    Två månader senare var jag gravid och vi hade flyttat ihop =)

Det var nio år sedan

• längtan8402

Jag träffade min älskade sambo en gång innan det sa klick :) direkt kände jag en dragning till honom, han säger att han också gjorde det direkt när han såg mig.. vi blev förälskade nästan på en gång..allt var så avslappnat och vi kunde inte slita blicken ifrån varandras ögon :) har varit tillsammans i 9 månader nu och blev sambos för tre månader sen. Allt känns helt underbart och jag har träåffat mannen i mitt liv, trodde väll aldrig jag skulle göra det efter all otur i kärlek jag haft hela livet... men oturen vänder man får ha tålamod :))

• Bedan

Två! Först var vi ute på synthklubb tillsammans, sen några veckor senare hämtade han mig vid tåget när jag kom hem från att ha varit hos mina föräldrar och då gick vi ut och tog en öl. Dagen efter blev det tv-spel och hångel
    Vi träffades på ett community på nätet och gick ut tillsammans, inte för att dejta utan för att vi båda hade brist på singelvänner som ville festa, sen att det blev kärlek vid första ögonkastet var kanske inte lika planerat. 

Svar på tråden Hur många dejter var ni på innan det blev ni två?