• soian22

Farligt vända 3 månaders bebis framåt i babybjörn?

Min 3 månaders kille hatar att vara vänd mot mig i Babybjörnen men får han vara framåtvänd älskar han det. Jag vet att rekommendationen är att de inte ska vara framåtvända innan 4 månader men är det farligt? Vad kan hända?
    Jag vet att det har att göra med för mycket intryck etc men hur yttrar sig det, hur vet jag att han inte är redo? Påverkar det sömnen?Beteendet?
    Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Farligt vända 3 månaders bebis framåt i babybjörn?
  • gullunge1

ja hade min tjej frammåt dom få gånger hon satt i babybjörn då, men de va väl max 2 ggr i månaden kortare bitar.

Tova 100317
  • cicci85

för mycket intryck kan göra att ungen får svårt att somna skriker mycket eller tvärtom, att ungen bara sover fast den borde vara vaken vanligtvis.
    Jag skulle inte ha en så liten framåtvänd på stan men när man går hemma å pysslar, då fick min son sitta framåt i sjalen.

• viseversa

Ja det är fullständigt livsfarligt. Stackarn kommer utan tvekan få men för livet av det!

• viseversa

Ts jag hoppas du förstod min ironi. nej det är inte farligt. Han kommer inte få men för livet. han visar ju tydligt att han VILL sitta framåtvänd så vad är då problemet. han borde ju veta själv vad han tycker är okej. klart han vill se vad som händer. jag hade Indra vänd framåt vid tre mån också och hon är en fullt normal 3 åring idag!

• emmisss

Jag har min tremåning vänd frammåt, hon hatar vagnen och vara innåtvänd i babybjörnen funkar absolut inte!

Så för att vi ska kunna komma ut överhuvudtaget så sitter hon frammåtvänd i baby selen! Dock ville jag att hon skulle vara någorlunda stadig i nacken innan jag börja... Det var hon vid tre månader...

Hon sover hela nätter och vilar på dagen ibland en gång i bland två! Hon är glad och go och trivs med livet!:)

• hernameispekka
    Machapuchare skrev 2010-10-12 15:52:32 följande:
    Jag kan inte förstå varför man vill vända en tremånaders framåt?
    för att den vill det kanske??
  • emmisss
    Machapuchare skrev 2010-10-12 15:52:32 följande:
    Jag kan inte förstå varför man vill vända en tremånaders framåt?
    Jag har min tremåning vänd frammåt, hon hatar vagnen och vara innåtvänd i babybjörnen funkar absolut inte!

Så för att vi ska kunna komma ut överhuvudtaget så sitter hon frammåtvänd i baby selen! Dock ville jag att hon skulle vara  stadig i nacken innan jag börja... Det var hon vid tre månader...

Hon sover hela nätter och vilar på dagen ibland en gång i bland två! Hon är glad och go och trivs med livet!:)
Svar på tråden Farligt vända 3 månaders bebis framåt i babybjörn?