• annakarolina

    Spolade mina äggledare igår.

    Hej, 
    Igår spolade jag mina äggledare vilket gick jätte bra. Fick lite som mensvärk men det var inte alls farligt. Jag hade läst en massa om att spola äggledarna och hade målat upp en bild i mitt huvud som var värre än vad det var i verkligheten. Tog två voltaren 1h innan spolningen, jag hade fri passage så det var inga konstigheter.

    Detta var det sista jag gjorde i min utredning, nu väntar IVF. 

  • Svar på tråden Spolade mina äggledare igår.
  • Snövitt

    Lycka till med IVF.

    Jag undrar hur lång tid det tagit från första mötet på utredningen tills nu när IVF väntar.

    Jag var på första mötet idag och ska på spolning nästa gång jag får mens, vilket kan dröja då jag har så oregelbunden mens. Sedan sa de att vi skulle försöka själva då många blir gravida efter spolning. Därefter Pergo, ev sprutor och hormoner och sedan IVF. Låter som du fått börja IVF direkt?

  • annakarolina

    Tack så mycket :)
    Min utredning är precis avslutad så nu står jag i kö till Sahlgrenska. Men det kommer bli en väntan på yttligare 3 månader innan man får komma dit på första mötet. Jag började min utredning i april så det har tagit några månader, sen var det semester stängt också. Spermaprov för killen, själv har jag ätit pergo spolat äggledare och gjort en massa blodprov. Jag har ett förhöjt prolaktin så äter tabletter för det. Min mens cykel har varit allt annat än ok, ena månaden 23 dar och en annan 55 dar. Jag blir snart galen på detta. Inte lätt att räkna ut när man har äl inte. Har försökt att bli gravid i 1,5 år nu utan ett endaste streck på Stickan. Du behöver inte oroa dig för spolningen, det kommer gå bra ska du se. Hur länge har ni försökt få barn?

  • Idisen

    Hej

    Gör mitt första inlägg här.
    Har idag varit och spolat men läkaren sa att hon skulle skicka svaret till min gynekolog som skulle återkomma till mig. Fick du svar på en gång?
    Min mens är oxå väldigt oregelbunden och jag har ätit Provera sen i mars men inte blivit gravid.

    Hur går det för er andra?

    Måste ringa till min gyn och fråga vad jag ska göra nu,

  • s54238

    Jag spolades i tisdags, och jag fick svar på en gång. Konstigt de borde du med kunna fått. för dom ser ju direkt på skärmen hur det ser ut !? hm.

  • Annie2012

    Gud va skönt att höra! Jag är verkligen supernervös för den där stackars spolningen. 


    Be the change you wish to see in the world ~Mahatma Gandhi
  • Idisen

    Ringde gyn och jag ska dit den 28:e får väl höra mer då hur det gick.
    Jag var oxå väldigt nervös innan och under själva undersökningen.

  • Annie2012
    Annie2012 skrev 2010-12-13 19:42:32 följande:
    Gud va skönt att höra! Jag är verkligen supernervös för den där stackars spolningen. 
    Länge sedan nu, men jag borde tillägga att det gick jättebra för mig också när jag gjorde min HSS i september. SU rekommenderade medicin (Naproxen och Panodil) 1 timma innan undersökningen, och det enda jag kände var ett lätt, lätt mensvärk-aktigt tryck i magen. Så till er som går och väntar på detta - var inte oroliga!! 
  • Mariii80

    Ni som spolat äggledarna,sa dom något om hur mångs äggblåsor dom såg?jag var igår och spolade,ingår i utredningen och hon såg bara 1.känns som det är rätt kört sen sa hon åxå att ivf är min enda chans.är 39 år så visst har man åldern emot sig.

  • Mariii80

    Ni som spolat äggledarna,sa dom något om hur mångs äggblåsor dom såg?jag var igår och spolade,ingår i utredningen och hon såg bara 1.känns som det är rätt kört sen sa hon åxå att ivf är min enda chans.är 39 år så visst har man åldern emot sig.

  • Mariii80

    Ni som spolat äggledarna,sa dom något om hur mångs äggblåsor dom såg?jag var igår och spolade,ingår i utredningen och hon såg bara 1.känns som det är rätt kört sen sa hon åxå att ivf är min enda chans.är 39 år så visst har man åldern emot sig.

Svar på tråden Spolade mina äggledare igår.