• Ruggugglan

Skulle jag passa i kort frisyr?

Jag har nästan alltid varit långhårig, men sedan jag fick barn så har jag haft det uppsatt. Det är bara i vägen! Jag är jättesugen på att klippa det lite kortare men är så feg! Jag har fått för mig att jag skulle se kraftigare ut om jag hade kortklippt frisyr? Likadant med lugg?

Jag är överviktig (läs: tjock!) och har ett väldigt runt ansikte. Skulle jag passa i en kort/lite kortare frisyr?
    Har du något tips på frisyr som jag kanske skulle passa i?

• Svar på tråden Skulle jag passa i kort frisyr?
  • piiiinkcat

Snedklippt lugg och håret klippt i etapper är snyggt =)

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • piiiinkcat

Älskar Annies hår...

http://nyheter24.se/incoming/article371152.ece/ALTERNATES/img514x344/johansson_annie_02.jpg

• Karisma

Lång page!! Då har du det fortfarande lite långt fram så du ser smalare ut i ansiktet men samtidigt kort bak. Jag klippte håret så och är supernöjd. Har alltid varit långhårig.

Min frisör färgasde underhåret samt ca1cm utväxt i nästan svart färg och sen guld/koppar/ljusbrunt uppepå som sluttar bakifrån och framåt.

/K

• sugarrush

Kom igen, våga, det är tufft och SNYGGT med kort hår!
    Jag klippte av mitt långa i höstas och har inte ångrat mig en sekund! Det enda negativa är att man måste gå till frisören oftare och klippa det, jämfört med om man har långt. Räkna med varannan månad.

Har du en bra frisör kan denne säkert tipsa om frisyrer som passar just ditt ansikte. Jag jag skulle nog säga snedlugg, lite uppklippt så du kan rufsa till det lite där bak alternativt ha vax i och fixa till bakåtslickat om du ska på fest (det är ju bakåtslick du har på bilden så det passar du ju bra i).

• puss

är du väldigt kort? kommer folk att se på dig uppifrån?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • La Lola

Jag är rund o har alltid haft korta frisyrer (förutom för typ 5 år sen då jag började spara ut håret).

Den här tycker jag är grymt snygg o kan se en rund person i det.
    www.frilla.se/&id=217

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Ruggugglan
    puss skrev 2010-10-05 14:22:46 följande:
    är du väldigt kort? kommer folk att se på dig uppifrån?
    Jag är 1,60 lång så jag är ju inte alltför lång.
  • piiiinkcat

Det kommer alltid finnas folk som ogillar när man byter frisyr.. eller inte... det brukar komma fram när man byter... som när jag klippte av allt i stort sett allt hår.." va fasen har du gjort?", "Gu va fin du är i kort hår" eller "hr du bytt frisyr nu igen".

• R3becca
    Sandra Michelle skrev 2010-10-06 00:48:13 följande:
    Haha, vet inte om sambon skulle uppskatta om jag gjorde en så drastisk ändring!
    haha, nä kanske inte. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag såg dom!
    (så jag kunde så klart inte låta bli att rekommendera dom ;) )
    Häftiga, visst, men något man själv skulle "styla" till vardagen? Njae...
  • Annnah
    Sandra Michelle skrev 2010-10-07 01:15:19 följande:

Hmm. Den här frisyren? Eller vad tycker ni?

Go for it!!!
    Skulle bli jättesnyggt på dig, fast med din hårfärg du har nu men med lite slingor i luggen
  • FruSen
    Luulu skrev 2010-10-05 11:42:56 följande:
    Någon såndan här kanske?
    www.gossipcheck.com/blog/wp-content/uploads/2...
    Sån frisyr är jag sugen på, men har fått för mig att det är så ute numera.
    Tjejen som syns kring 00:20 i
    " target="_blank">den här
    reklamfilmen har ju en liknande frisyr men ngt kortare. DEN vill jag ha!
    Dock har jag fått sjukt mycket lockar sedan jag fick barn! Jättesvåra att platta med plattång, speciellt om man har det kortare där bak... Men man kanske kan ha det lite krulligt ibland om man inte orkar/hinner platta i ett halvår?
  • April Mamma

Kort hår är skitsnyggt!!!

Jag hade kort när jag var yngre och smalare, men sedan så sparade jag ut håret men trivdes aldrig riktigt, så i somras så bokade jag tid hos en bra/känd friösr och i samråd med honom så åkte håret av =)
    Jag var också rädd att se ännu rundare ut i ansiktet mem enl frisören så är det tvärtom att ett kortare hår drar upp ansiktet mer (beroende på frisyr såklart...)

Så mitt råd är att klipp dig kort!!!

• Niiskuneiti

Du skulle absolut passa i det! Som rund passar man inte bättre i långt, uppsatt hår än en kort frisyr. Håller med om att en kort med snedlugg skulle vara perfekt, du har fått flera tips här redan ser jag Glad

Svar på tråden Skulle jag passa i kort frisyr?