• Trix85

Berätta för kollegorna?

Hej!

Jag plussade i fredags och ska vara i vecka 6 nu om jag räknat rätt. Vi är överlyckliga hemma men jag vet nu inte riktigt hur jag ska göra med mina kollegor. Jag vill nämligen egentligen inte säga något förrän vecka 12, men jag jobbar som sjuksköterska inom missbruks/beroendevården vilket betyder att det ibland kan uppstå en del hotfulla situationer som ibland även resulterar i våldsamma situationer. I vanliga fall är jag orädd, känner mig trygg på jobbet och har aldrig upplevt detta som ett problem. Men nu när jag är gravid så ändras det självklart. Jag känner inte att jag vill ge mig in i situationer som bedöms som eventuellt farliga utan backar hellre undan då. Så vad tycker ni? Ska jag berätta för mina kollegor redan nu?

• Svar på tråden Berätta för kollegorna?
  • strommis

Om jag var i din sits så skulle jag nog faktiskt berätta,
    då har ju dom förståelse för om du inte vill gå till en patient som slåss.

• Trix85

Jo, på ett sätt så vill jag ju berätta. Men det är ju inte varje dag vi har några sådana incidenter, det sker tvärtom ganska sällan så därför vet jag inte riktigt om jag ska göra det riktigt än.. Kanske väntar tills jag skrivit in mig på mvc i alla fall, som är om två veckor...

• strommis

ja det är ju bara du som vet hur du har det på jobbet, berätta när det känns ok för dig.

• Llimen

Jag kan inte råda dig hur du ska göra, och kanske låter det tom som att jag säger emot mig själv nu men...

Givetvis ska du vara försiktig i våldssamma situationer, men jag tror inte att du behöver oroa dig och vara rädd. Fostret ligger väldigt väl skyddad nere i ditt bäcken så chansen att något ska hända även om du får slag i magen är liten.

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx (för att se stirleken i förhållande till ditt bäcken..)

mit råd är därför: gör det som känns bäst för dig.

• Trix85
    Llimen skrev 2010-10-05 14:24:56 följande:
    Jag kan inte råda dig hur du ska göra, och kanske låter det tom som att jag säger emot mig själv nu men...

Givetvis ska du vara försiktig i våldssamma situationer, men jag tror inte att du behöver oroa dig och vara rädd. Fostret ligger väldigt väl skyddad nere i ditt bäcken så chansen att något ska hända även om du får slag i magen är liten.

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=4... (för att se stirleken i förhållande till ditt bäcken..)

mit råd är därför: gör det som känns bäst för dig.
    Tack för det! Jag avvaktar nog en stund i alla fall innan jag säger nåt...
Svar på tråden Berätta för kollegorna?