• Seldonia

Meandi Me&i Storlek på kläder till vuxen?

Hej!

Är det någon som har koll på storlekarna om man vill beställa kläder till sig själv från meandi?
    Har råkat ut för att vara för liten för andra svensktillverkade kläder i strl S, trots att det är min storlek normalt. Köper 36 när det är såna storlekar.

Någon som vågar som gissa på om jag ska ta XS eller S när jag beställer?

• Svar på tråden Meandi Me&i Storlek på kläder till vuxen?
  • Olivers  Mamma

Det beror lite på vilket plagg det är också. Du kan inte försöka jämföra med lite mått som finns på hemsidan?

Vilket plagg tänkte du på?

• Seldonia

Olivers mamma:
    Har sett så mycket fint, tunikor och klänningar mest, men har inte någon riktig shoppingplan än.

Michisen:
    Det var åt det hållet jag lutade, men nu blir det lättare att våga beställa smått.

• Olivers  Mamma
    Seldonia skrev 2010-10-05 21:04:41 följande:
    Olivers mamma:
    Har sett så mycket fint, tunikor och klänningar mest, men har inte någon riktig shoppingplan än.

Michisen:
    Det var åt det hållet jag lutade, men nu blir det lättare att våga beställa smått.
    Om det är från höstens kollektion så är t.ex. tunic with kurbits stor i strl så där ska du utan tvekan ha strl xs
    har en wallywheels tunic hemma  i strl S, vill du jag ska mäta den åt dig?
    Den är ganska bra referens även när det gäller de andra klänningarna
  • Seldonia

Olivers mamma:

Ja, vill du göra det så skulle det ju vara toppen!
    Kan tänka mig att storlekarna kan sitta olika bra beroende på vilket material plagget är gjort av.

Har nån av er Odd Molly? Där är jag solklar storlek 0, och kanske är de märkena ganska lika varandra i storlekarna?

Nu är det ju inte hela världen att beställa från butiken och skicka tillbaka, utan jag vill mest få lite koll så att jag vågar chansa på Tradera om något dyker upp. Där är det ju lite svårare att byta om storleken inte passar.

• jesste

Hej!
    Jag jobbar som säljare för Me&i ni får gärna inboxa mig om ni behöver storlekshjälp eller har frågor.

• Seldonia

Har köpt plagg i xs nu, och de sitter perfekt. Så det är visst minus en storlek som gäller. .-)

• Olivers  Mamma

Sofiasjunio, jag lyckades radera tråden och hittade den. URSÄKTA för att jag inte skrev storlekarna. Kul att kläderna sitter perfekt

• Seldonia

Olivers mamma:
    Det var ju bara tur att du inte hann med att börja mäta och så. Nu testade jag och prickade rätt på en gång.

Svar på tråden Meandi Me&i Storlek på kläder till vuxen?