Vad är det normala för pappan vid varannan helg boende?
Jag undrar vad den "normala" formen av varannan helg boende är.
Som jag minns det när jag själv var liten var det varannan helg fredag till söndag samt 2 veckor på sommaren.
Hur är det nu?
Jag undrar vad den "normala" formen av varannan helg boende är.
Som jag minns det när jag själv var liten var det varannan helg fredag till söndag samt 2 veckor på sommaren.
Hur är det nu?
Det finns väl ingen "standard ram" på det? Jag har mina barn varannan helg, skolloven ska jag ha, 2 veckor över julen (ledigheten är ju 3 veckor) sen sommaren gör man upp det som passar med semestrar och dyl. Det ultimata är ju om man som föräldrar kommer överens om det umgänge som passar alla, annars får man vända sig till familjerätten och skriva papper på tillfällen och tider.
Hoppas det hjälpte något
Det vanligaste är nog torsdag till söndag eller måndagmorgon samt 2+2 veckor på sommaren och varannat lov och högtid.
finns inget standard över det...
vet många som har varannan helg och som har både tors-söndag (då fredagen oftast är ledig för barnet såvida det inte är i skolåldern) eller rent av bara lör-söndag.
man utgår helt enkelt ifrån barnet.
och det är heller inget som är hugget i sten, varannan helg är inte varannan helg för alltid....
vi har varannan tors-måndag morgon.
vartannat skollov och 2-3 veckor på sommaren.
fast jag tror man har rätt till minst 2sammanhängande veckor på sommaren?
Vi har varannan onsdag-söndag plus 2 veckor på sommaren och varannan högtid.
Allt beror ju på hur man väljer att lägga upp det själv. För enkelhets skull har vi fredag till söndag och sen 2 veckor på sommaren samt varannan jul o nyår. MEN vi är mycket flexibla o barnes önskemål har hela tiden prioriterats.
Tack för era svar. Om jag vänder på det lite, finns det någon riktlinje för lägsta umgänge vid varannan helg boende?
Har en son här som varit utan pappa i 6 år och nu ska pappan ha honom tycker han. Fått hem papper från hans advokat med tider han ska ha honom och det är jättemycket! Känns verkligen inte alls bra.