• the one and only

Cider från kopparbergs

Jag läste på en tråd att även alkoholfri cider innehåller alkohol. Minns att jag drack kopparbergs alkoholfria påroncider i juni och de har en likadan fast med typ jordgubbssmak som jag också har druckit. Dock står det absolut ingenting om ngn alkoholprocent på den utan bara alkoholfri samt innehållsförteckning. Kan de ha innehållit alkohol iaf???? Köpte båda sorterna på ica maxi:).

• Svar på tråden Cider från kopparbergs
  • La Lola

Jamen....0,5% räknas som alkoholfritt.

Avstår du från fil, bröd o juice när du är gravid?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2010-10-05 16:35:06 följande:
    Jamen....0,5% räknas som alkoholfritt.

Avstår du från fil, bröd o juice när du är gravid?
    Är det under 0,5% måste de inte skriva det på förpackningen.
  • tjej87

Är det alkohol i så tror jag att dom måste skriva det. Finns ju sånna som heter alkoholfria men har typ 0.5% alkohol i sig ändå. Men skriver dom bara alkoholfritt och ingen procent så tycker jag att det borde vara detsamma som 0%. Har du letat noga på förpackningen? Det kan ju stå väldigt litet.

• tjej87
    La Lola skrev 2010-10-05 16:35:47 följande:
    Är det under 0,5% måste de inte skriva det på förpackningen.
    Aha! Jag trodde att det fick kallas alkoholfritt men att dom ändå var tvungna att skriva ut procenten... Då lärde jag mig nått nytt, tack :)
  • La Lola
    tjej87 skrev 2010-10-05 16:41:51 följande:
    Aha! Jag trodde att det fick kallas alkoholfritt men att dom ändå var tvungna att skriva ut procenten... Då lärde jag mig nått nytt, tack :)
    Nä, det står ju inga procent på bröd o juice tex men de finns där ändå.
  • the one and only

Jag kollade väldigt noga och det stod ingenting. Bara alkoholfritt med stora bokstäver. Dock blir jag lite nervös över att den cidern med jordgubb finns inte med som alkoholfri och minnet blir taskigt med tiden. Jag vet dock med mig att jag kollar allt både en och tusen ggr. Kan iofs inte göra ngt åt det nu och på UL så var lillan frisk och hon mår bra i min mage så jag hoppas inte att hon har blivit skadad av det:(. Man blir mkt nervös så här i efterhand för alkohol är inget jag vill få i mig under graviditeten.

• tjej87
    La Lola skrev 2010-10-05 16:42:45 följande:
    Nä, det står ju inga procent på bröd o juice tex men de finns där ändå.
    Haha, nej jag tänkte inte på att det inte står på sånna varor fast det är alkohol i dom :P
  • La Lola
    the one and only skrev 2010-10-05 16:55:05 följande:
    Jag kollade väldigt noga och det stod ingenting. Bara alkoholfritt med stora bokstäver. Dock blir jag lite nervös över att den cidern med jordgubb finns inte med som alkoholfri och minnet blir taskigt med tiden. Jag vet dock med mig att jag kollar allt både en och tusen ggr. Kan iofs inte göra ngt åt det nu och på UL så var lillan frisk och hon mår bra i min mage så jag hoppas inte att hon har blivit skadad av det:(. Man blir mkt nervös så här i efterhand för alkohol är inget jag vill få i mig under graviditeten.
    Då är det ju lugnt!
Svar på tråden Cider från kopparbergs