• drömmel

blöder mer igen !! behöver svar...

det är nu 4,5 vecka sedan min förlossning med mig dotter.

Jag fick inga bristningar som behövdes sys men den tog ganska lång tid.
    Huvudet var till hälften ute i ca en timme

jag har frågat min barnmoska om jag kunde prova att sitta upp och skritta på min häst och om det inte gjorde ont så skulle det inte vara någon fara.

Jag har gkort min knipövningar i en veckas tid flitigt nu.

så jag red en sväng i skogen i går och det känndes bra inget spec, men så hoppade hästen till över ett litet träd som låg över stigen och det sved till i de nedre regionerna.

kändes en stund men gick sedan över.

idag blöder jag mer igen, rent blod, och jag tror kanske även att det kommer från ändtarmen med när jag gör nr 2
    känner mig lite öm i underlivet och är orolig om det kan framkallat framfall?!... eller kan man börja blöda mer igen hade inte slutat helt men var i stprt sett inget blod kvar innan idag...

i min föräldragrupp sa en barnmorka där att man även kan få träningsvärk i underlivet, kan det kanske vara det jag känner nu?`..

"orolig"

• Svar på tråden blöder mer igen !! behöver svar...
  • beccizz

Hej!
    Jag vet inte om det där med framfall men jag undrar, hur gör du med amningen?
    Min dotter är snart 5 veckor och sedan en vecka tillbaka har jag ammat mindre och fått börja med ersättning, inget jag valt själv men sånt är livet när mjölken inte räcker till.
    Jag började då ömma där nere så som du beskriver och sedan mycket blod, hade typ bara brun-gula flytningar innan dess.
    Ringde min bm och enligt henne var detta min mens som redan kommit!!
    Och den ska tydligen kännas mycket mer än vanligt, de där första gångerna.
    Hur går det för dig nu då? Har du ringt en bm på mödra? Bättre att du ringer om du är orolig så kanske de kan ta sig en titt på dig?
    Håller tummarna! Kram

• drömmel
    beccizz skrev 2010-10-06 07:07:56 följande:
    Hej!
    Jag vet inte om det där med framfall men jag undrar, hur gör du med amningen?
    Min dotter är snart 5 veckor och sedan en vecka tillbaka har jag ammat mindre och fått börja med ersättning, inget jag valt själv men sånt är livet när mjölken inte räcker till.
    Jag började då ömma där nere så som du beskriver och sedan mycket blod, hade typ bara brun-gula flytningar innan dess.
    Ringde min bm och enligt henne var detta min mens som redan kommit!!
    Och den ska tydligen kännas mycket mer än vanligt, de där första gångerna.
    Hur går det för dig nu då? Har du ringt en bm på mödra? Bättre att du ringer om du är orolig så kanske de kan ta sig en titt på dig?
    Håller tummarna! Kram
    hej.
    jag ammar helt och tror det funkar, ska väga tjejjan i morrn igen!
    ok men om det är mensen borde man väl ha mer ont i magen så? eller. det här är mer i ljumsken fast nere mitt under i vecket mellan yttre blygdläppen och låret typ...

jag har även fått feber så jag var inne på akuten idag men fick tyvärr inte träffa någon gynekolog utan bara en "vanlig" läkare..

jag har skrivit til min barnmorka precis och frågat lite.. är så orolig om det är framfall eller så...
    har även ont från ändtarmen men dom kunde inte se att något var konstigt där idag.. verkade nstan inte som dom trodde på mig som vanligt!...

fattar inte varför jag har fått feber... men men det är bättre nu iaf får se hur det känns i morgon...

hoppas det går bra med din lilla.
    kram
  • Inni84

I mitt fall började jag blöda lite mer igen efter ca 4 veckor. Jag tror att det beror på att det helt enkelt inte är helt läkt än och vissa "övningar" (ridning, amning, träning) gör att det kanske rivs upp lite lätt i livmodern igen. Så länge det inte gör mer ont tror jag inte det är någon fara, men om du oroar dig mycket så ring MVC eller Vårdguiden. Är onödigt att oroa sig när det finns folk att fråga

Svar på tråden blöder mer igen !! behöver svar...