Bästa tipset för flaskmatare!
Mitt bästa tips till er som ger på flaska. Köp en micro-steriliserare. Jag är såååå trött på att diska nappflaskor så jag köpte en Dr Browns 399kr. Perfekt jag slipper diska lika mkt o min son får 100% rena nappflaskor
Mitt bästa tips till er som ger på flaska. Köp en micro-steriliserare. Jag är såååå trött på att diska nappflaskor så jag köpte en Dr Browns 399kr. Perfekt jag slipper diska lika mkt o min son får 100% rena nappflaskor
Vart köper man sånna?? sjukt trött på att diska och koka flaskor varje dag!
Jag köpte min på jättekul men dom finns nog att köpa i dom flesta babyaffärerna. Annars goggla Philips Avent dom har både nappflaskavärmare o sterilisator, har sj den digitala nappflaskvärmaren den är FAB
Hur funkar det? Sköljar man flaskorna innan man kör dom i steralisatorn? (för flaskorna måste väl diskas ändå innan då rester av mjök och ersättning finns i dom??? )
NYa MAM steriliserar sig själva i micron. Man vänder bara på nappen och häller i vatten i flaskan. Behövs alltså ingen extra apparat alls :)
Jag hade Mam flaska innan o jag tycker inte den är bra alls. Min son klunka i sig mjölken, spillde o fick baksupar så han blev ledsen och om man hade haft flaskan i vatten så kvittar det hur mkt man torka av flsakan så droppa det alltid vatten o den är jobbigt att rengöra många delar. Nu har jag Philips Anent och den är super den bästa. Han har aldrig ätit så fint på flaska spiller inget klunkar inte o inga mer baksupar, han njuter när han äter nu.
När jag steraliserar flaskorna diskar jag dom först. Sen ner med dom i steralisatorn häller vatten i mitten in me den i micron 5 min, klart och den tar 4 flaskor på en gång.