• Spacekotten

Färgade linser täcker inte hela min naturliga ögonfärg

Köpte färgade linser utan styrka igår. Har blå/gröna ögon och köpte bruna. Det blev skitsnyggt verkligen MEN dom täcker inte hela min naturliga färg utan runt pupillerna syns det rätt mycket. Ska det vara så?
    Det ser ju inte det minsta naturligt ut då.

• Svar på tråden Färgade linser täcker inte hela min naturliga ögonfärg
  • Beautibaux

Det finns färgade linser som inte har hål för pupillen.

Jag har provat både och. Dock är min erfarenhet, både av eget användande och av att ha sett på andra, att det oftast ser lite onaturligt ut. Linsen rör sig ju på ögat då ögat blinkar och rör sig, och det syns väldigt tydligt på nära håll då den egna ögonfärgen skymtar fram där under.

¸.?*¨*?☆ Mamma till Mini ☆?*¨*?.¸
  • Spacekotten

Vilket menar du såg mer onaturligt ut, med eller utan hål för pupillen? Och störs inte synen om det inte är ofärgat i mitten?

• Cia o krabaten

Gå till optikern och prova ut en som passar för ditt öga.
    Både färgmässigt och hur pupillöppningen är osv OCH ffa hur storleken på linsen är så att den inte ligger och trycker och ger "skavsår" på dina ögon!
    Lika viktigt om du inte har någon styrka i linserna som om du skulle ha starka styrkor. 

• Beautibaux
    Spacekotten skrev 2010-10-05 20:03:23 följande:
    Vilket menar du såg mer onaturligt ut, med eller utan hål för pupillen? Och störs inte synen om det inte är ofärgat i mitten?
    Att man ser den egna ögonfärgen då linsen rör på sig. Det gör man oavsett det är hål för pupillen eller ej, men givetvis blir det extra illa när det är hål för pupillen.

Jag upplevde inte att det var störande för synen med helfärgad lins.
    ¸.?*¨*?☆ Mamma till Mini ☆?*¨*?.¸
Svar på tråden Färgade linser täcker inte hela min naturliga ögonfärg