• Mynta

IKEA Ektorp - Bäddsoffa?

Jag och min son, 2½ år, bor i en tvåa. Just nu delar vi sovrum, men jag funderar på att flytta ut i vardagsrummet och göra sovrummet till renodlat barnrum. Vill inte ha en säng i vardagsrummet, så det lutar åt bäddsoffa.

Någon som har erfarenhet av Ektorp bäddsoffa (från IKEA)? Hur är den att sova i? Fungerar den som permanent säng så att säga, eller är den inte tillräckligt skön för det? Jag är egentligen inte så kinkig av mig, men jag vill ju gärna slippa ryggskott.

Andra förslag på sköna (och snygga) bäddsoffor tas även emot!

• Svar på tråden IKEA Ektorp - Bäddsoffa?
  • Menhir

Vi har den i gästrummet o inga gäster har klagat. 

Soffan är väl 3-4 år gammal så Ikea har kanske annan madrass numer. Sängen tycker jag är skön men jag sover bara i den när jag är sjuk (och vill ligga o titta på tv).

I min övernattningslägenhet har jag en "Lycksele" från Ikea. Den är också skön, lite hårdare men det kanske är madrassen (fanns olika att välja på). Dock saknar jag armstöden när den används som soffa så jag rekommenderar den inte som soffa.

• Mynta

Tack så jättemycket för svaret! Såg på hemsidan att de har tre olika madrasser att välja på, så förhoppningsvis fungerar det.

Tack även för input om den andra bäddsoffan. Anledningen till att jag fastade för Ektorp var att den ju ser ut som en "riktig" soffa, vilket den ju främst kommer att användas som. Den ska vara skön (och snygg) att sitta i, men även helt okej att sova i.

Fler åsikter tas gärna emot!

• elonora

Hur gick det för dig? Köpte du Ektorp? Jag är nämligen i samma situation, har en säng stående i vardagsrummet som jag tänkt byta ut då det är så himla fult...

Svar på tråden IKEA Ektorp - Bäddsoffa?