Nån med erfarenhet av mvc Torslanda?
Var de bra? Till min stora besvikelse så har den bm jag hade till nr 1 på annan mvc slutat. så nu funderar jag på om jag ändå ska gå till Torslanda, men jag har hört så mycket dåligt om dom. hur är det nu?
Var de bra? Till min stora besvikelse så har den bm jag hade till nr 1 på annan mvc slutat. så nu funderar jag på om jag ändå ska gå till Torslanda, men jag har hört så mycket dåligt om dom. hur är det nu?
jag har några vänner som går där för tillfället och de är inte jätte nöjda, den ena är i v 27 och har träffat sin BM 1 gång!!!!!!! den andra är i v 17 nu och har inte fått göra något vaginalt ul vilket jag och min bm tycker är väldigt konstigt då det brukar vara självklart att få veta att allt är bra med den lilla nbär det är första gången man är gravid
båda dessa tjejer är första gångsföderskor och är jätte nojjiga över att allt inte står rätt till m.m. men de får ingen stöttning ändå så båda ska byta till andra ställen.
Hej, har själv gått på Torslanda MVC med båda mina graviditeter och tycker att de har varit jättebra! Vill man komma i kontakt med dem så ringer de alltid upp inom kort tid, det går att få både väldigt tidiga och sena tider, håller bra föräldrautbildning m.m. Att få VUL på sitt MVC tror jag inte hör till vanligheterna. Jag har dock fått det på Torslanda eftersom jag haft ett MA och i påföljande graviditet haft blödningar. Jag har även fått göra viktskattning med UL på mitt andra barn eftersom mitt första barn var väldigt stort. Kan varmt rekommendera Eva som jag gick hos under min senaste graviditet förra året.
Jag går där nu, är mitt första barn. Jag tycker att dom är väldigt bra och jag trivs väldigt bra med min barnmorska!
Har gjort flera vul pga blödningar och det har inte varit några problem att få tider.
Har varit på möte flera gånger, tagit prover och allting så som det ska vara.
Som Linnpinn skrev, de ringer upp inom kort tid och man kan få tider både tidigt och sent på dagarna.
Jag rekommenderar dom verkligen! =)
Lycka till =)
Jag rekomenderar dom inte...men det beror nog vilken bm man får!
Bm *(äldre dam) glömde ta 2 av 3 prover vid inskrivning...jag fick ringa själv och säga till att hon glömt efter lite research på nätet om vilka ptover man ska ta....
ville även göra vul pga missfall innan, men nekades...
Det slutade med att jag bytte till Barnmorskegruppen, där var jag väldigt nöjd! Där gör dom UL vid inskrivning och man kan även göra sitt Standard ultraljud hos dom!
Tack för svar, har hört mig för lite på andra håll och ingen verkar ha vidare mycket positivt om de. Ska skriva in mig på mvc Lundby istället där jag gick med nr 1, dessutom nästgårds med jobbet.