• Stumpan84

Sömnen

Ni som har barn som vaknar mitt i natten för mat, hur har ni det med att somna om? Den senaste tiden så lyckas jag inte somna. Jag ligger 1-2 timmar i sängen tills jag ger upp och går upp och sen är jag bokstavligen zombie om dagarna. Hur gör ni för att inte låta flaskmatningen störa er sömn??

• Svar på tråden Sömnen
  • sopes alva

här är en som just nu sitter uppe. nu sover hon iof igen. fast hon brukar somna för hon får nattflaskan i sängen och omnar oftast med den i mun. hon har vart helt omöjlig idag och skulle bli knäpp om det vart så varje natt...har ni det så varje natt?

• Stumpan84
    sopes alva skrev 2010-10-06 03:18:34 följande:
    här är en som just nu sitter uppe. nu sover hon iof igen. fast hon brukar somna för hon får nattflaskan i sängen och omnar oftast med den i mun. hon har vart helt omöjlig idag och skulle bli knäpp om det vart så varje natt...har ni det så varje natt?
    Nä han brukar somna själv i sin säng för jag sätter mig och ger han flaskan medans han ligger kvar i sängen och han somnar om hur lätt som helst men jag kan inte somna! Jag önska jag kunde sova... =( Dom gånger han inte kan somna är de oftast tänderna...
  • sopes alva

hmm aa jag har samma problem idag...sitter här och häcker....har faktsikt ingen lösning på det hele...och ser INTE fram emot imogon heller=(

• Stumpan84
    sopes alva skrev 2010-10-06 03:38:26 följande:
    hmm aa jag har samma problem idag...sitter här och häcker....har faktsikt ingen lösning på det hele...och ser INTE fram emot imogon heller=(
    nej eller hur! De e ju inte som att barnen sover bara för man själv är trött =P
  • sopes alva

tur att man klarar av det ändå just för att man måste...

det roliga är att man säger sig att nu jäklar ska jag sova gott när jag får chansen men jag iaf tar den aldrig när jag har den... det är alltid något annat jag prioriterar först.

• Stumpan84
    sopes alva skrev 2010-10-06 03:53:11 följande:
    tur att man klarar av det ändå just för att man måste...

det roliga är att man säger sig att nu jäklar ska jag sova gott när jag får chansen men jag iaf tar den aldrig när jag har den... det är alltid något annat jag prioriterar först.
    jepp men jag har turen att barnens pappa tar barnen imorgon/idag så jag kan få sova lite =D

Eller hur! Jag försöker me passa på att sova när ja kan men inte fan går de =P
  • sopes alva

ååh vad bra själv är jag ensam me henne fram till 8 på kvällen och ja egentligen resten av veckan då sambo jobbar sent o börjar tidigt... som tur är kommer mormor på besök snart och då ska jag hoppa i bädden

• Stumpan84
    sopes alva skrev 2010-10-06 04:04:25 följande:
    ååh vad bra själv är jag ensam me henne fram till 8 på kvällen och ja egentligen resten av veckan då sambo jobbar sent o börjar tidigt... som tur är kommer mormor på besök snart och då ska jag hoppa i bädden
    Ja men de e bra att hon kan hjälpa till en stund! Min stora rädsla är att jag fortfarande kommer ha sömnproblem när ja börjar plugga till våran... hur ska man orka de?!?
  • sopes alva

är du ensamstående. annars kan väl pappan ta barna varannan natt ?

• Stumpan84
    sopes alva skrev 2010-10-06 04:22:19 följande:
    är du ensamstående. annars kan väl pappan ta barna varannan natt ?
    nä sambo och tyvärr kan han inte de för han har svårare sömnproblem än mig... han måste ta sömntabletter för att kunna somna (ad/hd) så vaknar han så är han sen vaken till nästa kväll och de e inte bra heller... bättre att han tar dom efter att ha fått sova ut så han orkar mer... men skulle de va så när jag börjar plugga så får vi hitta en bättre lösning... vet att mamma alltid skulle hjälpa till... men ändå... jag känner att min kropp inte mår bra av att inte få sova...
  • t0va
    Stumpan84 skrev 2010-10-06 04:25:02 följande:
    nä sambo och tyvärr kan han inte de för han har svårare sömnproblem än mig... han måste ta sömntabletter för att kunna somna (ad/hd) så vaknar han så är han sen vaken till nästa kväll och de e inte bra heller... bättre att han tar dom efter att ha fått sova ut så han orkar mer... men skulle de va så när jag börjar plugga så får vi hitta en bättre lösning... vet att mamma alltid skulle hjälpa till... men ändå... jag känner att min kropp inte mår bra av att inte få sova...
    som hos oss. Fast här är det största problemet att Liten liggerr och pratar eller låter och då har jag så svårt att somna. Blir stressad av att han låter och fundera på när det är dax att agera. Ibland får han sova i vardagsrummet så jag inte hör småljuden då har jag lättare för att somna. Vaknar när han är hungrig och skriker,

Vet du varför du inte kan sova, om det är något speciellt son stressar dig kanske,
  • Stumpan84
    t0va skrev 2010-10-06 05:07:59 följande:
    som hos oss. Fast här är det största problemet att Liten liggerr och pratar eller låter och då har jag så svårt att somna. Blir stressad av att han låter och fundera på när det är dax att agera. Ibland får han sova i vardagsrummet så jag inte hör småljuden då har jag lättare för att somna. Vaknar när han är hungrig och skriker,

Vet du varför du inte kan sova, om det är något speciellt son stressar dig kanske,
    De e så mycket som händer nu så jag e väl söderstressad... har problem med den äldsta sonens skola och så ska jag börja jobba och sen är jag nervös inför att börja plugga... så jag får liksom inte chans att slappna av men hur 17 ska man kunna ha de med 2 barn och allt?
Svar på tråden Sömnen