Pampers blöjor luktar konstigt?!
Har provat Pampers Active Fit. Fungerar jättebra på stumpan, förutom att det kommer en riktigt illaluktande stank ifrån dem. Luktar kemikalist eller hur man ska förklara.
Har du känt det? Någon som vet vad det är?
Har provat Pampers Active Fit. Fungerar jättebra på stumpan, förutom att det kommer en riktigt illaluktande stank ifrån dem. Luktar kemikalist eller hur man ska förklara.
Har du känt det? Någon som vet vad det är?
Tycker oxå dom luktar äckligt men jag vet inte vad det är.
Tycker oxå att pampers luktar äckligt. Använder dem aldrig av den anledningen.
Det är så synd att de luktar illa, fö rpassformen är jättebra och den nya är ju så tunn och verkar vara mycket skönare att ha på sig än så många andra "tjocka" blöjor.
Undra om man kan ringa till Pampers och fråga? För om dom ska lukta såhär så tror jag inte jag fortsätta köpa dem, mår ju nästan illa av lukten ibland.
Köpte Pampers New Baby till vår nyfödda och så fort bebis hade kissat så började det lukta otäckt, aceton/kemiskt/något...? Har aldrig varit med om detta tidigare. Använde Pampers till min 2,5-åring när han var liten och har aldrig varit med om detta...
Någon som kontaktat Pampers? Det tänker jag göra iaf, för det här är inte ok, det måste vara fel i produktionen, för jag kan ju inte tänka mig att det är den vidriga lukten som är parfymen...
Pampers har väldigt mycket kemikalier, det är därför jag vägrar använda dem. Om du tycker de luktar äckligt här skulle du känna hur de luktar i USA.....
Mailade Pampers idag och fick detta till svar:
Anledningen till denna lukt är att cellulosan som används vid tillverkningen av blöjorna har fått en starkare lukt genom variationer i tillverkningsprocessen, närmare bestämt i själva upphettningsprocessen av cellulosan.
Vi tillsätter inga kemikalier eller ingredienser som kan orsaka en sådan lukt som ni beskriver. Det kommer alltid att finnas en viss cellulosadoft från blöjor, men i det här fallet verkar det som att lukten varit starkare än vanligt.
Vi beklagar att ni har fått sådana blöjor men vi vill försäkra er om att de är fullständigt säkra att använda.
Om ni i framtiden skulle få tag på ett paket blöjor med denna doft rekommenderar vi att ni tar ut blöjorna ur förpackningen innan användning och låta dem lufta sig lite. Ett annat tips är att ”fluffa” upp blöjorna eftersom de är tätt sammanpackade i förpackningen.
Detta ger blöjorna en bättre absorberingsförmåga samtidigt som eventuell lukt i blöjorna försvinner snabbare då luftcirkulationen förbättras i blöjan.
Måste säga att jag blev väldigt förvånad över att det inte förekommer en enda rad om kompensation/återköp av blöjorna. Hade jag kontaktat Felix angående deras ketchup eller Coop angående deras frysta baguetter och klagat så hade båda företagen garanterat ha ordnat med återköp/kompensation.
Kommer inte att köpa Pampers igen, men det är synd, för jag gillar verkligen formen.
håller med, luktar fruktansvärt illa! men upplever inte baby dry luktar så använder dom istället!
Köpte pampers en gång för det var slut på libero, tänkte att det kan ju inte vara så stor skillnad. Men fy vad det luktade av dem! Fast jag tyckte mest det luktade kiss så fort det kommit en droppe i blöjan typ. Förstår inte var för nån överhuvudtaget köper dem?? Hur kan pampers vara en av de största blöjmärkena när de luktar så illa?
Men vilket dravel från Pampers! Att skylla på cellulosa är ju otroligt, ALLA blöjor på marknaden innehåller cellulosa, men BARA Pampers stinker, hur dum tror de att man är?? Och det är också konstigt att Pampers alltid luktat sådär i USA, och nu börjat lukta illa även här, så någonting är det ju de har i dem, helt uppenbart.
När min nu 6åriga dotter var bebis, luktade de också. Min bvc-sköterska berättade att det var rätt ofta det kom in föräldrar och trodde det var något fel på barnets kiss för det luktade, och det första hon frågade var om de använde pampers..
Jag bor i Usa, och som andra har papekat, har luktar de forskrackligt! De luktar liksom konstigt samt parfym pa en och samma gang. Jag koper de aldrig igen!