Ont i revbenen!! Helmysko.
Får nysattacker jämnt och ständigt sen jag blev gravid. Nu i morse nös jag helt oväntat när jag satt lite vriden vid frukostbordet, det kändes som ett knäpp på baksidan av revbenen längst ner. På vänster sida. Och j*vlar vad ont det gör nu. Kan inte gå ordentligt. Än mindre snyta min snoriga näsa. Går inte att ta i liksom.
Lyckades göra typ samma grej för nån vecka sen, fast då gjorde det inte lika ont och det hade just börjat gå bort, klart att man ska nysa upp det igen då.
Ringde vårdcentralen och dom sa att jag förmodligen "nyst av ett revben". Herregud! Går det!? Helmysko. "Men du kan ändå inte äta några starka värktabletter nu" sa tanten i luren... Men jag tjatade till mig en tid i eftermiddag, vill gärna veta om jag har skaffat mig en härlig revbensfraktur eller bara pajat en muskel. Hon hörde nog desparationen i min röst: "NÅNTING måste väl gå att ta mot värken?!?"
Nån som känner till nån dundertablett man får ta?
Skönt att jag redan hunnit sjukskriva mig idag för illamående och en huvudvärk som är som pricken över i... Känns lite dumt att ringa chefen och säga att man stannar hemma för att man nyst av ett revben. Tror inte hon skulle tro på det...