• Isabelles85

Förskolor i Aspudden

Hej!

Min dotter ska snart börja förskolan här i Aspudden, men jag vet inte riktigt vilken som är bra, på stockolm.se hemsida där man kan läsa bedömmningar från alla föräldrar, det är verkligen olika uppfattnigar...de som är lite mindre poppis, där är föräldrarna bara 68% nöjda... och det är ju inte så bra. Jämfört med Aspen/grågåsen där är alla i princip 90-100% nöjda..och det är i de förksolor man får stå i längst kö..typiskt!

Har DU något barn som går i någon förskola här i aspuddsområdet? Vilken har du hört är bäst?

• Svar på tråden Förskolor i Aspudden
  • ModestyB

Kan ju tillägga att vi också letat förkoleplats (dock i innerstaden), man får räkna med långa köer till de bästa förskolorna, så är det bara. Med garantiplats får barnet en plats i närområdet inom 3 månader, men då blir det på vilken förskola som helst.
    Vill man lägga in egen tid och engagemang finns möjligheten ofta att få en plats på ett föräldrakooperativ lite snabbare.

• Isabelles85
    ModestyB skrev 2010-10-06 09:12:12 följande:
    Kan ju tillägga att vi också letat förkoleplats (dock i innerstaden), man får räkna med långa köer till de bästa förskolorna, så är det bara. Med garantiplats får barnet en plats i närområdet inom 3 månader, men då blir det på vilken förskola som helst.
    Vill man lägga in egen tid och engagemang finns möjligheten ofta att få en plats på ett föräldrakooperativ lite snabbare.
    Jo, gråsgåsen är ju jättebra, dn är det längst kö på hehe, Aspen är ju bra, sen vet jag inget mer..vore kul o höra lite från alla som bor här, kanske borde gemig ut i parken o fråga ut folk haha...kanske att ta i.

Ja förädlrarkoooperativ är ju jättebra, skulle lätt låta min dotter gå på ett sånt, men jag är inte lika engagerad som dessa föräldrar, skulle tycka det var jobbigt. men tack för tipset !
Svar på tråden Förskolor i Aspudden