• Anastasia81

Tips på bra ansiktsmask och peeling?

Behöver tips på riktigt bra ansiktsmasker och peeling och kanske exfoliatorer. Är ute efter att få den där lena rena känslan som man får efter en ansiktsbehandling. Gärna nån som är bra om man lätt får finnar och har mycket pormaskar.

• Svar på tråden Tips på bra ansiktsmask och peeling?
  • mandelkatt

Jag tycker att Daily microfoliant från dermalogica är en bra peelingprodukt, jag använder den dock inte varje dag eftersom det inte behövs. Huden blev jämnare, mer lysande etc.

• Snecker
    Anastasia81 skrev 2010-10-06 10:04:46 följande:
    Behöver tips på riktigt bra ansiktsmasker och peeling och kanske exfoliatorer. Är ute efter att få den där lena rena känslan som man får efter en ansiktsbehandling. Gärna nån som är bra om man lätt får finnar och har mycket pormaskar.
    ProWIN har bra hudvårdsprodukter.
  • Anastasia81

Tack för tipsen! Jag ska kolla upp dem

• Anastasia81
    Snecker skrev 2010-10-06 11:38:28 följande:
    ProWIN har bra hudvårdsprodukter.
    Hittar bara städprodukter när jag söker på ProWin på nätet....
  • Toddes mamma

Du måste testa lermask!! Det använder jag, har haft problem-hy innan, men den gör susen. Jag brukar köpa Åhlens, för ca  50kr.

• Sivvan
    Anastasia81 skrev 2010-10-06 10:04:46 följande:
    Mary Kay har superbra produkter, det finns bl.a samma behandling att köpa som man gör på salong..
    Är själv konsult och har inga missnöjda kunder!
  • jamieblue

Jag håller med om lermask, närmare bestämt rhassoul-lera. Jag har en som man själv blandar med vatten - ungefär en tesked lera blir lagom mycket för ansiktet. Man tillsätter så mycket vatten som behövs för att det ska bli lagom smetigt, runt en tesked. Tycker man att masken blir för uttorkande så kan man ha i några droppar vegetabilisk olja i blandningen. 

Den här har jag men det finns många andra också: www.loelle.se/product/ekologisk-rhassoul-lera

• Peterfjan

Jag är en kille på 44 och mån om mitt utseende. Försöker att se trevlig ut så gott jag kan. Har börjat med att lägga lite mer tid på mig själv. Tänker att vi killar gillar ju att se på tjejer som snyggar till sig. Likadant är det ju för tjejer, dom vill ju också se en snygg kille. Jag har börjat att köpa lite modeinriktade kläder, fixar frissan och har börjat att se över min hy. Hade massvis av finnar när jag var yngre och det lämnade sina spår. Nu använder jag 2 ggr i veckan en ansiktsmask med kollagen. Det gör min hud len och mer elastisk. Har också använt en hudroller för att reducera mina gamla acneärr direkt efter att jag haft på mig min ansiktsmask så att kollagenet tränger in. Fick tipset av min brors tjej=Tack Eva... I början när jag började med ansiktsmasker så gjorde jag en gegga av gurka och andra grönsaker men det visade sig att inget hände. Föredrar att inhandla mina Guldmasker från www.hudroller.se och dom fungerar fantastiskt.

• Ekosnygg

Jag brukar också använda ansiktsmasker då och då men istället för att använda vatten så brukar jag använda mig av någon olja som ger extra boost i ansiktet typ arganolja, hampa m.m De olika oljorna har ju olika effekter.

Jobbar i en butik som säljer naturliga ansiktsmasker

Svar på tråden Tips på bra ansiktsmask och peeling?