hur mycket ni klä er bebis påväg hem från bb?
hjälp :) skriv alla plagg..
hjälp :) skriv alla plagg..
in med ett kommer också ser jag nu ;)
våran dotter som föddes i november hade jag på en dress, en liten overall och en filt.
Ingen av ungarna har haft speciellt mycket kläder på sig. (födda i februari och mars) En sparkdräkt, stumpor och mössa, sen en ordentlig filt över den lilla biten man gick utomhus till bilen. Den plockades av när bilen var varm.
Sonen föddes 30 dec 2009. Det var riiiiktigt kallt den dagen men vi glömde totalt bort att köpa en overall så det blev body, två par byxor, en tröja och tjock kofta ovanpå. På huvudet hade han två mössor. Sedan virades stackarn in i en tjock filt och maken sprang med honom till bilen som hade värmt upp innan =)
Det första vi gjorde därefter var att skaffa en overall =)
Body, byxor och strumpor. Mössa och fleecefilt som togs av när bilen var varm. Född i februari.
Overall i varm bil är ingen bra ide...
Född i oktober ( och nu kommande i början av november):
body
byxa
strumpor
hjälmmössa
filt över hela ungen alt. fleeceoverall
Lilleman föddes den 15dec 2009 och vi åkte hem den 16:e!
Då hade han på sig; body, byxor ett par tjockare strumpor, fleecejacka med luvan över huvudet då mössan vi hade med oss var jättestor och en filt över benen
För varmt är inte bra för en liten. Mössa och skydd för händer och fötter är givet, men i övrigt så tunna kläder som ö h t verkar rimligt. I gengäld har jag bebis i en tygsele mot min egen kropp så fort det ska bäras - då märker jag också genast om liten blir för varm eller för kall.
Mina är födda i april och oktober. De hade hjälmmössa, body, byxa, strumpa, och en huvtröja i plysch över. Till barnet fött i april var det nästan för varmt, det var ovanligt varmt för årstiden och soligt och i bilen var det verkligen varmt. Har för mig att vi öppnade huvtröja/koftan i bilen. Till bebisen född i oktober hade vi även en filt över när vi gick till bilen.
Första barnet föddes i februari 2006, det var ganska milt ute, men det låg snö på backen och snöade även lite grann. Jag hade på honom:
* Varm mössa
* Tossor
* Fleeceoverall
* Långärmad body
* Varm sparkdräkt
* Tjock fleecefilt
Andra barnet föddes i april 2009, det var verkligen kallt ute, blåste och snöade. Jag hade på henne:
* Varm mössa
* Supertjock overall med fötter
* Långärmad body
* Varm sparkdräkt
* Fleecefilt
Båda barnen höll sig lagom varma från BB och in i bilen och från bilen och hem.
Lycka till!
Moa som föddes i december 08 hade vi body med lång ärm, byxor, sockar, silkesmössa och vanlig mössa samt overall.
Till bebisen som föds i januari så kommer vi att ha samma...