• Ängaboll

Blue Village Seven Seas Side?

Någon som har bott här: Blue Village – Seven Seas Side FFFF?
    Bra eller dåligt?

• Svar på tråden Blue Village Seven Seas Side?
  • Bergling

Inte för att vara sån, men detta hotell öppnar ju till våren, så det kan nog bli svårt att hitta folk som bott här redan.

• Ängaboll
    Bergling skrev 2010-10-06 17:49:14 följande:
    Inte för att vara sån, men detta hotell öppnar ju till våren, så det kan nog bli svårt att hitta folk som bott här redan.
    Inte för att vara sån, men hotellet buggdes först 1987 men genomgick sin stora makeover 2010. Lite svårt annars att kunna visa alla bilder på hotellet och vattenlandet om det inte var klart.
    En jobbarkompis var där i år så visst finns det ;)
  • Bergling

Förvisso, men det var ju inte ett Blue Village tidigare, och har ju inte funnits i någon svensk arrangörs program så vitt jag vet. Därav kan det ju bli lite svårt att hitta folk som bott där.

Dock finns det ju säkert en och annan som bott på hotellet under dess nuvarande namn - Club Magic Life Seven Seas Imperial.

• malininorrköping
    Ängaboll skrev 2010-10-06 12:44:27 följande:
    Någon som har bott här: Blue Village – Seven Seas Side FFFF?
    Bra eller dåligt?
    Vi har bokat resa dit 26 maj!!! Jag googlade...ett resebolag Thomas hade haft resenärer där . På den sidan ger folk sina betyg. BARA positivt och då hade det inte renoverats......
  • Exra46

Vi sitter också och tittar på det hotellet, tycker det ser jättebra ut.
    Men är det riktig inklusive på det ? fick inte kläm på det riktigt.  Vi åkte nu i höstas med ving på sunwing resort och jag var inte så imponerad av deras lilla inclusive, vart ganska dyrt ändå med all glass o grejer emellan till barnen.   Sen låg det lite off tycker jag, inte mycket som hände runtomkring.

• SVejsan

Vi kom hem från Sside nu i söndags och promenerade från Side "gamla stad" dvs halvön  utåt detta håll - och det ligger låångt borta från sevärdigheter (templen osv) och stadsmiljö vi orkade inte gå ända längst bort bland anläggningarna utan vände något innan vi kom fram till dessa . Skall ni bara vara fångar på hotellet så är det säkerligen OK, men vill ni nedåt centrala Side så är det långt att gå, utan då rekommenderas taxi eller Dolmus. De flesta hotellen runt omkring är också tyska All-inclusiveschabrak...)

• malininorrköping
    Exra46 skrev 2010-11-06 17:38:34 följande:
    Vi sitter också och tittar på det hotellet, tycker det ser jättebra ut.
    Men är det riktig inklusive på det ? fick inte kläm på det riktigt.  Vi åkte nu i höstas med ving på sunwing resort och jag var inte så imponerad av deras lilla inclusive, vart ganska dyrt ändå med all glass o grejer emellan till barnen.   Sen låg det lite off tycker jag, inte mycket som hände runtomkring.
    Ja jag tror att det är riktig inclusive, men glass en timme om dagen.
  • malininorrköping
    SVejsan skrev 2010-11-10 10:57:31 följande:
    Vi kom hem från Sside nu i söndags och promenerade från Side "gamla stad" dvs halvön  utåt detta håll - och det ligger låångt borta från sevärdigheter (templen osv) och stadsmiljö vi orkade inte gå ända längst bort bland anläggningarna utan vände något innan vi kom fram till dessa . Skall ni bara vara fångar på hotellet så är det säkerligen OK, men vill ni nedåt centrala Side så är det långt att gå, utan då rekommenderas taxi eller Dolmus. De flesta hotellen runt omkring är också tyska All-inclusiveschabrak...)
    Vi brukar mest vara fångar på hotell när vi åker hi hi.....endast ngn liten tur kanske och som sagt taxi funkar ju alltid
  • Exra46

ja, åker vi en vecka blir det mest lata oss och sola o bada.. så det gör inte så vansinnigt mycket kanske att det inte är så mycket utanför
    Men hur är rummen ? stora - små ?  vi har tittat på om vi ska boka ett familjerum med standard utöver det vanliga som det står.  är det 2 sovrum och ett vardagsrum då eller ?? 
    tycker det är lite litet med bara ett sovrum och ett vardagsrum där man bäddar om till sängar.

• malininorrköping

Vi har nog ett litet dubblerum tror jag...Men våra barn är så stoa nu (8,10) så man sover ju bara därSå jag har inte engagerat mig så mkt i storleken , mest kollat att det ser fräscht ut. Men jag tror att få fyra stjärnor måste väl även rummen ha en visss storlek?
    Googla hotellets namn plus Tomas Cook, engelska turister som betygsatt detta hotell. Tror de sa att rummen var bra....

Svar på tråden Blue Village Seven Seas Side?