Önskar tips och råd inför resa till Spanien/Nerja
Hejsan
I början på nästa år ska vi åka till södra Spanien i en månad (vi ska till Nerja). Vår dotter kommer då vara 10-11 månader och jag önskar nu få lite tips och goda råd från er...
Jag har massor av frågor och jag hoppas att någon av er kan svara på dem.
1. Någon som vet hur det är när man hyr bil om det finns bakåtvända bilbarnstolar att hyra, eller om det bara är framåtvända som går att få tag på? Finns inte bakåtvända kanske vi måste släpa med vår egen bilbarnstol...
2. Känner någon till någon barnaffär i Nerja där man säljer barnstol (matstol) och spjälsäng/resesäng? Och i så fall, någon som vet något om hur dyrt såna saker är i Spanien?
3. Finns det någon spansktalande här på FL som kan berätta för mig vad div saker heter på spanska? Jag vet att många talar engelska där nere, och t o m svenska, men ändå... vad heter t ex bilbarnstol, blöjor, barnmat, micro, nappflaska...
4. Finns det någon som har koll på barnmaten där nere som t ex kan tipsa om bra barnmatsmärke... Finns Nestlé där? Det är ju ett internationellt märke...
5. Någon som har tips på blöjmärke? Vi kör med pampers (oftast) idag och är nöjda med dem, finns de i Spanien?
6. Sen vill jag förstås gärna få tips och råd på utflykter i Nerja trakten, vad är det man absolut inte ska missa när man är där nere... Vad finns det för trevligt att ägna sina dagar åt...
7. Alla tips på trevliga restauranger mottags gärna... Undrar också om det finns någon bra affär att storhandla mat i?
8. Någon som bor där nere förresten?
Det var nog allt tror jag...