• Dreamy88

Blod i mitt urin

Var hos mvc idag och lämnade urin prov, som var rött.
    Och självklart fick det utslag också...

Ska lämna urinodling det första jag gör i morgon bitti, men jag undrar...
    Någon som varit med om det samma??

Är gravid i v25

• Svar på tråden Blod i mitt urin
  • lightfish

Japp, tyst urinvägsinfektion. Fick antibiotika utskrivet illa kvickt. Har du fått medicin?

• Dreamy88
    lightfish skrev 2010-10-06 13:43:13 följande:
    Japp, tyst urinvägsinfektion. Fick antibiotika utskrivet illa kvickt. Har du fått medicin?
    Nej, ingenting.
    Jag skulle lämna odling i morgon bitti, sen skulle det ta en vecka innan jag fick svar sa hon.
  • Hannathu

ja!
    Hade enterokocker i urinen, fick två vändor med olika antibiotika och behandlas nu förebyggande med en tredje sort fram till förlossning

• Dreamy88
    Hannathu skrev 2010-10-06 13:50:59 följande:
    ja!
    Hade enterokocker i urinen, fick två vändor med olika antibiotika och behandlas nu förebyggande med en tredje sort fram till förlossning
    Jaha.. Ja, det blir väl säkert antibioktika för mig också då låter det som.
    När fick du reda på detta då??
  • Hannathu

v10-12 nånstans
    tog upp att urinen såg lite konstig ut med BM och fick då göra prov direkt...

• lightfish
    Dreamy88 skrev 2010-10-06 13:49:56 följande:
    Nej, ingenting.
    Jag skulle lämna odling i morgon bitti, sen skulle det ta en vecka innan jag fick svar sa hon.
    Oj...det låter inte så bra. Obehandlad urinvägsinfektion i graviditet är absolut inte bra. Normalt sett så sätter man in en bred antibiotika på en gång och visar det sig att det behövs en smalare, mer speciell så får man den när provet är tillbaka.
  • Dreamy88
    lightfish skrev 2010-10-06 19:13:06 följande:
    Oj...det låter inte så bra. Obehandlad urinvägsinfektion i graviditet är absolut inte bra. Normalt sett så sätter man in en bred antibiotika på en gång och visar det sig att det behövs en smalare, mer speciell så får man den när provet är tillbaka.
    Konstigt.. Jag litar ju på henne! Hon har ju jobbat som barnmorska i säkert 30 år..
    Nu får du inte göra mig nervös. :)
    Men jag har iaf lämnat odlingen nu, så nu väntar jag bara på svar..
  • Belavon

Jag hade spår av blod i urinen 3 veckor sedan och vi bestämde bara att jag skulle lämna urinprov nästa tid med BM som var i fredags (2 veckor efter spår). Det skulle ta en vecka att få svar och jag har inte hört något än. Jag är inte orolig och har inte haft mer blod heller. Jag har inte fått någon antibiotika kur insatt och inget annat heller. Så fortsätt lita på din BM :) Hon skulle säkert ha undersökt mera om hon var orolig för dig.

• Dreamy88
    Belavon skrev 2010-10-07 10:33:55 följande:
    Jag hade spår av blod i urinen 3 veckor sedan och vi bestämde bara att jag skulle lämna urinprov nästa tid med BM som var i fredags (2 veckor efter spår). Det skulle ta en vecka att få svar och jag har inte hört något än. Jag är inte orolig och har inte haft mer blod heller. Jag har inte fått någon antibiotika kur insatt och inget annat heller. Så fortsätt lita på din BM :) Hon skulle säkert ha undersökt mera om hon var orolig för dig.
    Ja, jag känner så. För hon har som sagt flera års erfarenhet, så jag ska försöka ta det lugnt och lita på henne.
    Men ringer inte hon inom en vecka gör jag det, bara för säkerthets skull ändå. ;)
  • Belavon

Här ringer de bara om det är något. Men skulle du få ont eller så, ring in på en gång. När du går på toa eller någon smärta i magen som du inte förstår dig på.

• Harling1985

Hejsan!!

Har du fått nått svar på varför du har blod i urinen.. Var på BMbesök idag jag också. Och hade blod i urinen..Ska lämna urinodling imorgon...

Mamma till en Prins-01 en Ängel-08 en Prinsessa-09 och en liten "groda"-11
Svar på tråden Blod i mitt urin