• Bobbylina

Vagga man hänger i taket?

Hej!

Väntar vår tredje kotte men har lite platsbrist i vårt hem (en liten 3:a) i vårt sovrum finns ingen plats för spjälsäng då vi i julas var tvungna att köpa extra bred säng för våra 2 barn kommer in till oss på nätterna, det enda som skulle funka är o hänga en vagga i taket, men har ingen koll på vad som finns att välja  på, samt hur länge barnet kan sova i en sån?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden Vagga man hänger i taket?
  • IdiotPrayer
    Bobbylina skrev 2010-10-06 14:11:56 följande:
    Hej!

Väntar vår tredje kotte men har lite platsbrist i vårt hem (en liten 3:a) i vårt sovrum finns ingen plats för spjälsäng då vi i julas var tvungna att köpa extra bred säng för våra 2 barn kommer in till oss på nätterna, det enda som skulle funka är o hänga en vagga i taket, men har ingen koll på vad som finns att välja  på, samt hur länge barnet kan sova i en sån?
    finns flera sorter,bla en fairtade vagga som är jättefin. men dom är små,barnen sover i dom i max 8-9 månader, lr tills de kan vända på sig etc. Vi bor åxå trångt och tänkte köpa en vagga,men har bestämt oss för e spjälsäng ändå,som man kan ha bra mycket längre tid....
  • Belavon

De vaggorna är ju jättefina. Tänk bara på att de är mindre och bäbisen växer ofta ur dem snabbare. Så ni kanske måste vara redo på en annan lösning ganska snart.

• Kaerlighet

Det finns en jättefin som heter Knoppa!
    Jag köpte min från designtorget och hade den fram tills att min dotter var 5 månader, men hon skulle kunna använda den fortfarande fast hon snart är fyra, för den tål vikt upp till 15 kilo.
    Vid just platsbrist var den jättebra, för när hon var 'färdig' med vaggan så förvarade jag leksaker och annat i den, bara att hissa upp till taket när man ville frigöra lite yta!  :)

www.knoppa.se för lite mer info om vaggan! 

• Niilaa

Vi köpte den fina Fair Trade vaggan från livinginabox.nu och har varit jättenöjda. Super fin vagga till ett överkomligt pris. Rekommenderas varmt!

• Bobbylina

Åh tack för alla tips, synd att många av dom ska va så dyra =( kanske går att hitta på blocket..

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • lightfish
    Bobbylina skrev 2010-10-07 17:04:34 följande:
    Åh tack för alla tips, synd att många av dom ska va så dyra =( kanske går att hitta på blocket..
    Ja då, det finns en del på blocket, de går snabbt men leta leta!
Svar på tråden Vagga man hänger i taket?