• Humlemamma

Komplikationer efter EDA?

Fick barn för 3 veckor sen idag, de satte EDA på mig, de stack mig tre ggr i ryggen o försökte få ini EDA men 3:e gången lyckades de..

Den hann dock aldrig värka innan bebisen kom ut..

Men nu har jag fått jätteont där de satt in alla nålar.. Har ont bara jag sitter o står, o gubben har liksom fått röra på ryggen o de gör ont när han rör just över där..

Kan de ha blivit nåt knepigt av detta? Men e juh 3 veckor sen..

**Alexander 061222 Min älskade prins!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Albin 100915 Älskade gubben!!**
  • Svar på tråden Komplikationer efter EDA?
  • Stor mamma

Har påroblem där ännu- fått det 4-o 3 år sedan. Har fått som en knöl där när jag ligger ner. Skall kollas upp nu någon gång

• sun69shine

jag hade med ont i hela ryggen så ringde förlossningen och fick komma in på koll, träffade nakosläkaren och han sa att det troligen va en nerv som blivit irreterrad och om det inte gick över efter 2v med fulldos alvedon skulle jag komma in igen för då är det inflamerat så ring!!

• Förväntansfull0406

Jag fick med eda med mitt första barn. Dock inte samma problem som du har, jag fick en speciell huvudverk, mig stack dom på tio olika ställen innan de lyckades. Så två dagar efter förl fick jag bloodpatch (osäker på stavningen).

har fött två barn till efter detta (varav en är sju veckor) Min sista förl var oerhört svår, men trotts detta vägrade jag eda igen pga de hemska kompl jag fick jag undviker sällan att prata med förstföderskor om eda eftersom den hjälper många MEN om man får kompl av den så kan det vara svåra sådana.....

Jag tycker absolut du ska kolla upp det! stå på dig!

• BeeWee

En till här. Känner mig stel och liksom "domnig" där de stack mig på mornarna eller när jag suttit stilla länge, tex efter att ha sett en film på tv.

• Jackie85

Jag har inte fått eda, men de tog ryggmärgsprov på mig i feb 2010. De fick sticka 3 gånger innan de lyckades och de råkade sticka hål på någon hinna så jag fick EXTREM huvudvärk i 2 veckor (låg även inlagd pga detta efterssom den var så handikappande). Efter de två veckorna tog det ca 4-5 månader innan smärtorna försvann från ryggen, gick precis som en stöt ner i ena skinkan några ggr per dag. Nu är jag däremot "återställd" och jag tänker trots mina extremt dåliga erfarenheter ge mig på att ta EDA nu i Januari när jag skall föda ändå. Det var fruktansvärt, men jag vill ändå tro att jag hade otur.

• Lindreas
    Jackie85 skrev 2010-10-08 11:23:17 följande:
    Jag har inte fått eda, men de tog ryggmärgsprov på mig i feb 2010. De fick sticka 3 gånger innan de lyckades och de råkade sticka hål på någon hinna så jag fick EXTREM huvudvärk i 2 veckor (låg även inlagd pga detta efterssom den var så handikappande). Efter de två veckorna tog det ca 4-5 månader innan smärtorna försvann från ryggen, gick precis som en stöt ner i ena skinkan några ggr per dag. Nu är jag däremot "återställd" och jag tänker trots mina extremt dåliga erfarenheter ge mig på att ta EDA nu i Januari när jag skall föda ändå. Det var fruktansvärt, men jag vill ändå tro att jag hade otur.
    Ja, du hade otur! Jag fick också den där hemska huvudvärken efter lumbalpunktion (ryggmärgsprov alltså) och var sängliggande i två veckor. Den är ju helt galen! Ryggvärken försvann efter någon månad, och efter den erfarenheten så var jag årsäger på om jag ville ha EDA under förlossningen. Men när narkosläkaren kom berättade jag om vad som hände efter lp:n, och hon lugnade mig genom att berätta att de inte är inne på samma ställe när de lägger EDA:n som när man tar prov på ryggmärgsvätskan.

De fick sticka tre gånger innan de fick in slangen, men jag fick ingen huvudvärk, och jag kände bara av stickstället i några dagar efteråt. Det gjorde inte ens ont, bara ömmade lite vid beröring.

Så våga EDA! Men berätta gärna hur du haft det tidigare, så kan de vara extra noga med att berätta exakt vad de gör och sådär. :)
Svar på tråden Komplikationer efter EDA?