• Gullhjärtat

Avbrutet samlag och ägglossning - vad är chanserna?

Hej!

Är det någon som har egen erfarenhet av att bli gravid av avbrutet samlag?
    Min sambo och jag har kört med detta de senaste månaderna, vi är fullt medvetna om att det inte är 100% säkert men vi är villiga att ta risken så att säga. Vi är båda rätt sugna på att det skulle bli en liten men timingen är inte helt perfekt med tanke på jobb osv. ochså  vill gärna gifta oss först...

Nu, senaste månaden har vi haft sex precis under ägglossning men det är för tidigt att testa ännu. Jag har sett lite olika information om hur säkert det är osv, men skulle gärna höra från någon som själv har använt metoden "perfekt" dvs. att alltid komma ut i tid samt att mannen kissar emellan etc.

Som sagt, vi blir inte besvikna om det händer så det är inte för det som vi är oroliga =)
    Jätte Tacksam för kommentarer och Svar

Maybe Baby!
  • Svar på tråden Avbrutet samlag och ägglossning - vad är chanserna?
  • MammaCaroline

Jag gjorde också så, använde mig av avbrutet samlag, även om jag samtidigt åt p-piller... Kan dock inte säga att det funkade för mig då jag 9 månader senare låg på förlossningen med min nyfödda son i famnen. Det är ju inget jag skulle rekomendera om man inte är 100% säker på om man vill ha barn eller inte. Avbrutet samlag har nog ingen större säkerhet alls skulle jag tro, då det i vissa fall kan smita ut spermier även om mannen inte känner det, och då spelar det ju inte så stor roll om man avbryter sen. Men för min egen del så kunde inte ha blivit bättre. :) Lycka till! :)

• Gullhjärtat

Tack! Men hjälp vilken tur i oturen ni måste ha haft med både p-piller och avbrutet!

Maybe Baby!
  • Nea76

Jag är oxå nyfiken....fler svar tack...^^

En undran som  jag har är hur sent mannen drog sig ur i del fall kvinnan blev gravid...vore spännande å höra!!! (Förlåt om jag kapar tråden...kan starta en egen...)

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Quiet thoughts

jag har kört avbrutet med min man i 10.5 år precis närsom helst under menscykeln och aldrig blivit gravid.
    däremot blev jag gravid på 1 försöket 2 första barnen och 2.a försöket med 3.dje barnet då vi bestämde oss att inte ta avbrutet vid ägglossning.
    Jag är alltså helt fertil och han med men vi har haft en jävla tur på alla vis antar jag.

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget 2011
  • Nea76

Får jag fråga hur nära utlösning han har varit när ni kört avbrutet? Det känns ju som om det är rätt självklart att man inte blir gravid om man sas slutför saken utanför än om han drar ur den precis innan.Drömmer

Haha...inget är för personligt på FL!!Solig

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Quiet thoughts
    Nea76 skrev 2010-10-09 16:41:47 följande:

Får jag fråga hur nära utlösning han har varit när ni kört avbrutet? Det känns ju som om det är rätt självklart att man inte blir gravid om man sas slutför saken utanför än om han drar ur den precis innan.Drömmer

Haha...inget är för personligt på FL!!Solig

precis då det är dags så drar han ut den.
  • Nea76

jäkla skit oxå...då minskar mina chanser rejält...hoppas på att sambon ska missa lite...hehe!! men jag tror han har stenkoll. Vi är inte riktigt ense om när trean ska komma!Flört

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Quiet thoughts
    Nea76 skrev 2010-10-10 14:56:40 följande:
    jäkla skit oxå...då minskar mina chanser rejält...hoppas på att sambon ska missa lite...hehe!! men jag tror han har stenkoll. Vi är inte riktigt ense om när trean ska komma!Flört
    haha
  • Gullhjärtat

Det verkar verklligen vara hur individuellt som helst! Vi har iallafall kört såhär nu sedan i Maj, dock har vi varit ifrån varandra i perioder. Tycker annars att det verkar vara en bra metod eftersom den är så naturlig och man inte behöver krångla till med en massa hormoner osv!

Mina, när vet du ifall det har funkat för er?

Kram

Maybe Baby!
  • Tingeling82

Har kört med det och blev gravid..

• KeChi

Kör i princip alltid avbrytet, och har aldrig blivit gravdid..
    Kanske både är bra och dåligt.

• lindaadnil

Hej på er!
    Jag har en liknande fråga om någon kan svara på eller ändå blivit gravid?
    Min sambo har lite svårt att komma så attt säga och jag undrar nu om jag ändå kan bli gravid fast han inte får utlösning?
    Vi försöker bli gravida nu kan jag tillägga :)

• jessica sol
    KeChi skrev 2010-10-24 01:04:38 följande:
    Kör i princip alltid avbrytet, och har aldrig blivit gravdid..
    Kanske både är bra och dåligt.
    Har själv inte testat avbrutet.
    Har det aldrig hänt att han inte behärskat sig eller inte hunnit dra ut den så att det ändå hamnat inuti ?
  • jessica sol
    lindaadnil skrev 2010-10-24 01:17:09 följande:

Hej på er!
    Jag har en liknande fråga om någon kan svara på eller ändå blivit gravid?
    Min sambo har lite svårt att komma så attt säga och jag undrar nu om jag ändå kan bli gravid fast han inte får utlösning?
    Vi försöker bli gravida nu kan jag tillägga :)

Som jag har fattat det kan försatsen innehålla lite spermier, fast mycket mycket färre än om han kommer.
    Så en liten chans finns kanske även om han inte kommer.
    Ert "problem" känns lite främmande för mig då sambon min snarare kommer snabbt om man inte ser upp.
    Hur ofta krånglar det då, kommer han ändå ibland eller har det aldrig hänt ?
  • KeChi
    jessica sol skrev 2010-10-24 01:34:59 följande:
    Har själv inte testat avbrutet.
    Har det aldrig hänt att han inte behärskat sig eller inte hunnit dra ut den så att det ändå hamnat inuti ?
    Nä, han är väl antagligen himla duktig, eller så kan jag helt enkelt inte få barn :(
    Jag hoppas dock på det förstnämnda..
  • Alcea

Har själv kört avbrutet i många år men aldrig blivit gravid på dt sättet. Däremot blev min kompis det, så dt är nog en rad faktorer som spelar in.

• lindaadnil
    jessica sol skrev 2010-10-24 01:45:30 följande:
    Som jag har fattat det kan försatsen innehålla lite spermier, fast mycket mycket färre än om han kommer.
    Så en liten chans finns kanske även om han inte kommer.
    Ert "problem" känns lite främmande för mig då sambon min snarare kommer snabbt om man inte ser upp.
    Hur ofta krånglar det då, kommer han ändå ibland eller har det aldrig hänt ?
    Okej, jag har med läst om detta. Men återstår väl att se nu om jag får mensen eller inte nu när jag ska ha den :)
    Joo jag vet det är väl inte allt för vanligt problem men det beror på att han råkade ut för något virus när han var yngre så har han väldigt svårt att komma även fast han tycker det är väldigt skönt och det känns väldigt nära när vi har sex.
    Vi har precis börjat försöka nu denna månad och han har inte lyckats komma ännu men jag hoppas det händer snart :) När vi har haft sex tidigare och jag ätit p piller så har han lyckats komma ibland! :)
    Jag hoppas verkligen jag kan bli gravid snart, jag har sådan himla stor längtan....
Svar på tråden Avbrutet samlag och ägglossning - vad är chanserna?