• Keyrie

Vilka barnsjukdomar har ditt barn haft?

Tänkte höra lite vilka barnsjukdomar era barn har haft och hur gamla dom är. Skriv gärna även hur gammal barnet var vid respektive sjukdom och om den gick "obemärkt" eller om det var mycket jobbigt.

/Angelica

• Svar på tråden Vilka barnsjukdomar har ditt barn haft?
  • Josefine 85

Min son hade vattkoppor när han var ett och ett halvt år, han var prickig och hade feber men det märktes aldrig på honom. Nu är han snart två

• bizzziie

Min 4-åring har haft tre-dagarsfebern och femte sjukan.

Tre-dagarsfebern hade han när han var runt året och mådde sådär.. hög feber och inte mycket annat.. trött och ledsen i flera dagar och värst på nätterna!

Femte sjukan var skum.. det hade han när han strax skulle fylla 3 tror jag.. han fick först illröda kinder någon dag och sen fick han prickar/fläckar på smalbenen och sen spred det sig.. han var inte jättedålig, lite feber och så bara.. försvann på 4-5 dagar... en läkare konstaterade vad det var runt dag 3..

• Mammat3

Min 3 åring har haft öroninflammation ett antal gånger sen han va 1 år och halsfluss ett par gånger. Även 3 dagars feber ( kommer ej ihåg ålder) tror inte det är nått mer. Mina 8 månaders har haft 3 dagars feber och en av dom fick öroninflammation ett par gånger vid 3 mån.

• Keyrie

Min lille kille har haft tredagarsfebern, det var rätt jobbigt. Hög feber, gnäll (inte så konstigt) och prickarna efteråt.

Svar på tråden Vilka barnsjukdomar har ditt barn haft?