• Beautibaux

Kul pumpadräkt till bebbe på halloween?

För ett par år sedan var jag på halloweenparty och där fanns också en tjej som hade klätt ut sin lille grabb till en pumpa. Dräkten bestod av själva pumpan: en slags rund, bullig orange "väst" ungefär, samt en liten hatt utformad som pumpans stjälk och blad. Hyfsat smidig trots allt, barnet kunde röra sig och leka obehindrat.

Någon som vet vad jag menar, och var man kan få tag i en sådan/liknande? I miniformat?

Tänkte utsätta min dotter (10 mån) för en sådan dräkt vid årets halloweentillställning

¸.?*¨*?☆ Mamma till Mini ☆?*¨*?.¸
  • Svar på tråden Kul pumpadräkt till bebbe på halloween?
  • Beautibaux
    Teskedsmamman skrev 2010-10-06 20:44:52 följande:
    Blev sugen så jag letar.....

Hittade iofs den här som var rätt kul

www.buttericks.se/webbshopen.aspx?menuid=73,2...#
    Ahahah vad söööt! Där fanns ju faktiskt en hel del alternativ utöver pumpa Skrattande
  • Selma1966

Tror jag sett sömnadsmönster tidigare år i de vanliga katalogerna i tygbutiker om man är sykunnig. Buttericks mönster, Vogue etc. Alla har mönster för maskerader.

• Beautibaux
    Selma1966 skrev 2010-10-07 15:27:18 följande:
    Tror jag sett sömnadsmönster tidigare år i de vanliga katalogerna i tygbutiker om man är sykunnig. Buttericks mönster, Vogue etc. Alla har mönster för maskerader.
    Det kan jag tänka mig. Dessvärre är sömnad inte min starka sida
  • Beautibaux
    Khyote skrev 2010-10-07 18:07:03 följande:
    Typ denna?

www.halloweenexpress.com/tom-arma-pumpkin-p-1...

Vet inte, gissar att man får beställa från USA eller UK för att få tag i sådant, gråa trista Sverige skulle väl dö av för mycket "roligheter".. =P
    Jaaaaa!!! Där har vi det!

Den jag hade sett var betydligt "enklare" i sin utformning, men det är precis samma typ av dräkt!
  • Loriyana

Min dotter är en urgullig pumpa varje Halloween. Men jag köpte hennes dräkt på Irland. Hon ska vara pumpa iår igen ;)

• Anna Lisa

Sök på Tradera. Där köpte jag en helt ny pumpadräkt till min son, han älskar den.

• viseversa
    Typ denna?

Vet inte, gissar att man får beställa från USA eller UK för att få tag i sådant, gråa trista Sverige skulle väl dö av för mycket "roligheter".. =P
    Fanns ju huur många söta dräkter som hälst. Nästan så man blir sigen på en vit kanin dräkt. Eller grodan var ju också sjukt söt!
  • Loriyana
    Typ denna?

Min dotter har en som liknar den :)
Svar på tråden Kul pumpadräkt till bebbe på halloween?