• LillaPy

Köpa till mannen på vår 10-årsdag? Tips tack!

Jag och mannen firar 10 år imorgon och jag vill såklart uppvakta med något romantiskt. Jag ska laga god middag och så, men vill även ge en present av nåt slag. Jag tycker det är svårt att komma på bra presenter till honom i vanliga fall och nu känns det nästan stört omöjligt. Behöver tips nu! Ja, jag är ju inte ute i så god tid direkt
    Så vad ska jag köpa? Blommor hoppas jag att jag ska få av honom (hoppas kan man ju alltid ) så det vill jag inte köpa. Vad köper man till en kille 30+?

Hjälp tack!

• Svar på tråden Köpa till mannen på vår 10-årsdag? Tips tack!
  • Silverkatten06

Manschettknappar? Slipsnål? Klocka? Hade ju varit roligt om du haft lite mer tid och hunnit gravera, men du kan alltid säga att du tänkte gravera, men ville vara säker på att han gillade den först

• LillaPy

Tack för tipsen! Hade som sagt varit kul om man hade graverat in nåt, då hade de fått extra betydelse.

Mer tips?

• Tecken

Är det tioårsbröllopsdag? I så fall är det enkelt: köp något i tenn.

Är det "bara" tioårsdag så blir det knepigare...

• LillaPy

Det är "bara" 10-årsdag...

Funderar på en parfym/doft. Kan det vara nåt som årsdagspresent? Guuuud, vad svårt det är! För killar är det ju jättelätt. Blommor eller smycken kan ju aldrig bli fel!

• Tecken

- En upplevelse? Wiskeyprovning t ex.
    - En dikt som du själv skrivit på fint papper + köpt ram till.
    - En mysig tröja

• phoennah

Tja, vad har han för intressen? Det gör det ju lite lättare att tipsa. Jag har t.ex. köpt dylika saker på våra årsdagar:

- Stor fet samlingsbox med alla säsonger av någon favoritserie, eller favoritfilmserie (alltså trilogier eller mer).
    - Grafiska noveller (som Sin City eller Watchmen).
    - Något tvspel han varit sugen på.
    - Någon kul grej från hans favoritfranchise, som en Darth Vader-mugg eller en alienstatyett eller en jedirobe.
    - Något intressant brädspel (vilket jag kan noll om, så då frågar man vänner ^^).

Märks inte att min man är nerd va? ;)

Sedan finns det ju upplevelsepresenter som folkrace, flygsimulator, racerbåt osv.
    Eller kanske klocka, fickplunta, dyr plånka?
    Kanske en dyr flaska av hans favoritalkohol, om han nu dricker? Eller något lyxigt ätbart?
    Om han gillar att laga mat, kanske någon cool köksartikel. Pastamaskin, kockknivar eller liknande.

Svar på tråden Köpa till mannen på vår 10-årsdag? Tips tack!