• Anonym (Bortglömd?)

Vad fan är en UGL-kurs?!

Min man är just nu på UGL kurs och sedan i måndags har vi pratat i ungefär 10 min i telefon.
    Vi brukar vanligtvis prata på kvällarna om vi är ifrån varandra, smsa lite under dagen. Ofta är han först med att smsa, det är ingenting jag kräver av honom utan han har alltid varit sådan till sättet.
    Men under denna veckan, knappt några sms, det tar timmar att få svar och bara några minuters samtal per kväll.
    De håller tydligen på med arbeten av olika slag mellan 8.30-22 eller 23. Och ska sedan läsa massvis utav material.
    Kan detta verkligen stämma?!
    Jag tror inte att han ljuger, men kan de driva på folk så hårt?

Saknar min älskling, mår inte bra och vill prata med min älskling och han är inte tillgänglig. Känner mig så bortglömd och ledsen.

Behöver inga påhopp från er, jag mår dåligt och behöver inga påhopp. Elaka kommentarer, håll dem för er själva, snälla.

• Svar på tråden Vad fan är en UGL-kurs?!
  • Anonym (Bortglömd?)

Ingen mer erfarenhet från UGL kurser?

• minst

ugl= utveckling av grupp och ledare. Nej har ingen erfarnehet! 

• minst

Knepigt att han inte kan höra av sig mer men det kanske får sin förklaring när han berättar mer om kursen. Strunta i honom och gör något kul med någon kompis så får han längta lite efter dig istället!

• murcia

De har nog fullt upp, mycket bygger på att man är närvarande i en grupp-process och då är det att vara mentalt närvarande med och inte distraheras av vardagliga livet. Så visst stämmer det att det verkligen är full tid.

Vet inte vilken version av utbildningen din sambo går. Jag känner flera som har gått utbildningen och har utvärderat det som utbildnings program för länge sen.

Här kan du läsa lite mer
    www.ugl-portalen.se/

Förstår att du har det jobbigt, men finns det ingen annan du kan prata med.? Det gäller bara ett par dagar.

• DB2

UGL-kursen är en väldigt jobbig kurs , förmodligen går din make fem-dagars varianten, vilket är extra jobbigt
    Man genomgår ett antal övningar och det krävs att man läser in sig på kurs-litteraturen innan nästa dag övningar

Jag har själv gått UGL , både den korta och den långa kursen , hade varken till eller ork att ringa hem , stupade i säng varje kväll

Så du har inget att oroa dig för  

• Anonym

Jag har varit på UGL-kurs och det är otroligt intensivt och man umgås hela tiden med de andra gruppdeltagarna i olika arbeten och aktiviteter så nej, man har i regel inte tid att ringa för att småprata när man är på UGL för det är en kurs som kräver fokus och total närvaro. 

• Anonym (Bortglömd?)
    DB2 skrev 2010-10-06 23:47:20 följande:
    UGL-kursen är en väldigt jobbig kurs , förmodligen går din make fem-dagars varianten, vilket är extra jobbigt
    Man genomgår ett antal övningar och det krävs att man läser in sig på kurs-litteraturen innan nästa dag övningar

Jag har själv gått UGL , både den korta och den långa kursen , hade varken till eller ork att ringa hem , stupade i säng varje kväll

Så du har inget att oroa dig för  
    Men har folk som går sådana kurser ingen familj?
    Hade vi haft barn hade jag KRÄVT att han ringde hem.
    Om någonting händer så vill jag att han svarar i telefon.
    Låter som en helt sjuk kurs
  • Anonym (elsabelsa)

Min man har varit på några såna. De har haft tufft schema men inte obligatoriska kvällar utan då har det varit middag, lite öl, kanske bastu, snack etc - och grejer att förbereda till dagen efter. Han har dock haft tid att smsa och ringa några gånger under dagen, mellan kursavslut och middag och sen på kvällen utan problem. Men det kan ju hända att de har olika upplägg på olika arrangörer. Har dock svårt att folk är manade att sitta mellan 8 och 23 och sen ha uppgifter på det - är det verkligen lagligt? Kan han ha svårt att säga till dig att han vill prioritera att hänga med de andra kursdeltagarna på middag, snack etc - skulle du reagera negtivt på det? Förstår att du saknar honom men han kanske behöver ha lite egentid då jag vet att dessa kurser kan vara väldigt intensiva och väldigt omvälvande för en som person (vet många som gråtit, varit tvungna att avbryta etc).

• Anonym (Bortglömd?)
    Anonym (elsabelsa) skrev 2010-10-07 00:04:27 följande:
    Förstår att du saknar honom men han kanske behöver ha lite egentid då jag vet att dessa kurser kan vara väldigt intensiva och väldigt omvälvande för en som person (vet många som gråtit, varit tvungna att avbryta etc).
    Vem fan vill gå på en sådan kurs och vad ger det?
    Växa genom att brytas ner, låter sunt.
  • enmamma

Det är en kanonkurs om du (eller din man i detta fallet) vill utvecklas som individ och ledare.
    Var inte orolig, han kommer ha nytta av UGLen be att få läsa kursmaterialet så får även du nytta av detta.
    gick kursen får ca 15 år sedan.

Svar på tråden Vad fan är en UGL-kurs?!