mia maria skrev 2010-10-11 20:01:24 följande:
Jobbig o trist sits
Jag tycker också att du ska be familjerätten om hjälp o råd hur du ska bete dig.
Men i slutändan så är det dock inte mycket de kan göra heller, utan de kan ge dig/er just råd.
De kan inte tvinga ditt ex att skriva över f-dagar på dig, hur gärna du än vill.
Kanske kan det trots allt vara en bra lösning att exet är föräldraledig med barnet efter dig? Så får de möjligheten att knyta an till varandra.
Dock skulle ju jag tycka att det met optimala då var att barnet var hos pappan på dagarna o sen kom hem o sov hos dig. Så att barnet inte är borta från dig alltför långa stunder i taget, om nu barnet är van vid att vara hemma med dig o mstadelen vara omhändertaget av dig.
Så kan ni utöka med tiden, att barnet är borat från den ena föräldern längre o längre tid i taget.
Så skulle jag tippa att familjerätten rekommenderar också, för jag har aldrig hört nå't annat än att små barn bör träffa båda föräldrarna (framför allt umgängesföräldern som inte bor med barnet) ofta, då de annars hinner glömma.
Hoppas det löser sig, framför allt med föräldradagarna.
Ja det är precis så jag har diskuterat med honom om han nu skulle ta ut dagarna, att han ska sova hos mig.
Men han vägrar för att han tycker det blir så mycket körning...