Kan fostret skadas av tryck utifrån???
Igår hade jag och min sambo sex och i stundens hette hamnade han med hela sin tyngd (120kg) på mig. Efteråt blev jag självklart orolig att fostret kan ha skadats, jag är i v 20. Behöver jag vara orolig??
Igår hade jag och min sambo sex och i stundens hette hamnade han med hela sin tyngd (120kg) på mig. Efteråt blev jag självklart orolig att fostret kan ha skadats, jag är i v 20. Behöver jag vara orolig??
Barnet är otroligt skyddat där inne, jag blev rejält sparkad av en tjur när jag gick med min första och min BM förklarade att skulle något skadats så märks det på en gång genom att du kan få sammandragningar och kanske värk.
Är du jätteorolig prata med din BM det brukar kännas ugnande, och det är inte bra att gå och orora sig
Knappast troligt.. Men prata med BM om du är orolig.
Jag har svårt att se hur hela hans tyngd skulle hamna direkt på din mage, så det var nog inte så mycket vikt som du tror. Jag tror att du skulle tappa luften och bryta något revben innan trycket blev så stort att barnet tog skada.
Men som sagt prata med din bm om du är orolig.
Klart det kan. Men känner du rörelser och att allt är som vanligt nu så har du inget att oroa dig för.
Min bebis sa ifrån. började sparka som fan när hon inte tyckte om att mannen var överst...
KAN kan det men högst troligen inte, de beror ju på hur länge han låg där också men var det bara ett "oj det var inte meningen" så nää.. Jag har en snart tre åring som hoppat och studsat, sparkat och slagits i magen under hela min grav och bebis mår så fint där inne (han har naturligtvis inte slagits osv med mening, men en 3åring är en 3åring... de tänker sig inte riktigt för)
Tack för era svar.... Han kanske låg där 5-min... ni vet hur det är när man är mitt uppe, tänker inte så bra då
Kände efteråt att bebisen låg på ena sidan magen och buffade lite, men tycker inte att jag har kännt så mycket sparkar sen igår... Har visserligen moderkakan i framvägg så jag känner inte så jättemycket ännu... Jobbigt att bli orolig för en sån här sak...
Om han låg där i 5 minuter och du klarade av trycket så skulle jag säga att chansen är minimal att något hänt barnet. Iom att du är i v 20 så borde barnet vara så pass litet att det sjunker in i magen och att ditt bäcken och revben är högre än barnet och därför tar den största vikten. Om du förstår hur jag menar..