Hårda i magen av Majskrokar?
Ja, upplever ni att era barn blir hårda i magen av majskrokarna? Hur många äter era barn per tillfälle ungefär?
Ja, upplever ni att era barn blir hårda i magen av majskrokarna? Hur många äter era barn per tillfälle ungefär?
Nej blir inte hård av majskrokar. Sonen får ca. 5 st vid ett tillfälle.
Ja, båda mina har blivit det. Jag ger den yngsta fortfarande, men hon får ordentligt med vatten till dem.
Japp, min tjej blev det kunde äta max 3-4 st per vecka. ( hade lätt att bli förstoppad annars också av ex. banan )
Ja vår son blir hård i magen av för mkt majskrokar...han får det inte varje dag...det är väldigt olika men i snitt kanske 2-3ggr/veckan och bara ca 3-4 st
Majs är stoppande, så många barn blir hårda i magen av det. Vi har i princip slutat med majskrokar, men mest för att det blev som klister i händerna (och håret) på sonen :P
fast hela majskorn är INTE stoppande, utan tvärtom! :)
Vi gav ca fem majskrokar om dagen tills första tandläkarbesöket då tandläkaren berättade att det fastnar som klister på tänderna som kan ge upphov till karies. Hon rekommenderade smörgåsrån istället.
Men hård i magen blev han inte
smörgåsrån, kan man ge det till dom små ,,när de är runt 5 månader?
ok, tänkte att det kanke var för hårt, vasst för dom,tänk om de försöker svälja det innan det har blivit mjukt i munnen men det kanske bara jag som oroar i onödan...