• Kakmonster

Hårda i magen av Majskrokar?

Ja, upplever ni att era barn blir hårda i magen av majskrokarna? Hur många äter era barn per tillfälle ungefär?

• Svar på tråden Hårda i magen av Majskrokar?
  • 4mychildren

Nej blir inte hård av majskrokar. Sonen får ca. 5 st vid ett tillfälle.

• Jazza

Ja, båda mina har blivit det. Jag ger den yngsta fortfarande, men hon får ordentligt med vatten till dem.

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • ELLEoClara

Japp, min tjej blev det kunde äta max 3-4 st per vecka. ( hade lätt att bli förstoppad annars också av ex. banan )

• Jkpg Deluxe

Ja vår son blir hård i magen av för mkt majskrokar...han får det inte varje dag...det är väldigt olika men i snitt kanske 2-3ggr/veckan och bara ca 3-4 st

• xXMaLoXx

Majs är stoppande, så många barn blir hårda i magen av det. Vi har i princip slutat med majskrokar, men mest för att det blev som klister i händerna (och håret) på sonen :P

www.hecate.se Theo 100111 <3
  • xXMaLoXx
    Jkpg Deluxe skrev 2010-10-08 10:19:08 följande:
    fast hela majskorn är INTE stoppande, utan tvärtom! :)
    Nej, där river skalet med sig lite smått och gott. Majskorn bryts dessutom inte ner något vidare, utan kommer allt som oftast ut relativt hela.

Men majskrokar eller sådant som innehåller majs i "tillagad" form är stoppande.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Mysmamma70

Vi gav ca fem majskrokar om dagen tills första tandläkarbesöket då tandläkaren berättade att det fastnar som klister på tänderna som kan ge upphov till karies. Hon rekommenderade smörgåsrån istället.

Men hård i magen blev han inte

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Delfinis

smörgåsrån, kan man ge det till dom små ,,när de är runt 5 månader?

• Jkpg Deluxe
    Delfinis skrev 2011-02-25 13:54:11 följande:
    smörgåsrån, kan man ge det till dom små ,,när de är runt 5 månader?
    vår son fick sitt första smörgåsrån vid ca 5-6 månader...
  • Delfinis

ok, tänkte att det kanke var för hårt, vasst för dom,tänk om de försöker svälja det innan det har blivit mjukt i munnen men det kanske bara jag som oroar i onödan...

Svar på tråden Hårda i magen av Majskrokar?