• MHK

Hur länge stannade ni på BB/Eftervården?

Hur länge ska man egentligen stanna på BB? Vad rekommenderar ni? 
    Med mitt första barn fick jag stanna på eftervården direkt efter förlossningen. Där fanns personal endast på dagen och jag hamnade där på natten. Kände mig utlämnad eftersom det va mitt första barn och jag kunde ärligt INGET om barn så då beslöt jag mig att åka hem för det é nog skönare hemma.

Jag och min man slocknade på soffan och vår bebis grät vilket vi inte hörde eftersom vi va helt slut efter 3 dagars körande till och från förlossningen. (Min man väckte mig och jag kände mig son VÄRLDENS sämsta mamma som inte hörde sin egen son)

Nu undrar jag vad som egentligen rekommenderas, hur länge ska man stanna på BB/Eftervården?

• Svar på tråden Hur länge stannade ni på BB/Eftervården?
  • älskarlivet81

Vi stannade 3 nätter, mycket p.g.a. amningen. Jag ville egentligen hem så fort som möjligt men med facit i hand var det himla skönt att vara där och slippa laga mat, städa etc.. 

• saltflingan

Så länge allt är bra finns det väl ingen rekommendation utan man väljer själv. Här tror jag de har 6 timmar som gräns för när man tidigast får gå hem efter förlossningen.

Själv hamnade jag på specialbb och hölls i fångenskap (för så kändes det) i 8 långa dagar.

• HelenFr

Vi var där i två dagar... Alldeles för länge tycker jag... hade gärna åkt hem direkt...

• Comtesse

Eftersom det inte är ditt första barn så ser jag inte varför du inte kan åka hem efter några timmar, om inga komplikationer uppstått såklart.

You haven´t lived until you´ve found something worth dying for.
  • tiptoe

vi låg kvar 6 dagar på BB, det var nog först de två sista dagarna som jag kände att NU vill jag hem, så fyra-fem dagar hade nog räckt för min del, men det var mycket för att min dotter föddes lite förtidigt och de ville vara helt säkra på att amningen fungerade innan vi fick åka hem.

• MHK
    Comtesse skrev 2010-10-07 15:02:45 följande:
    Eftersom det inte är ditt första barn så ser jag inte varför du inte kan åka hem efter några timmar, om inga komplikationer uppstått såklart.
    Det é klart att jag ska åka hem. Kan inte lämna min son och stanna på BB men jag undrar hur det gick för andra och vad egentligen det rekommenderas. Personalen blev chockade när jag sa att jag ville hem fast allt va bra. 
  • emmizenma

Efter första stannde vi vi två dagar.
    Efter andra åkte vi hem efter 6 timmar.

• Comtesse
    MHK skrev 2010-10-07 15:04:46 följande:
    Det é klart att jag ska åka hem. Kan inte lämna min son och stanna på BB men jag undrar hur det gick för andra och vad egentligen det rekommenderas. Personalen blev chockade när jag sa att jag ville hem fast allt va bra. 
    Det har gått super för mig och mina barn, vi åkte hem efter sex timmar med de sista två barnen, de föddes i v.36 med igångsättning, de var lite gula men vi satt med dem vid fönstret och då gick gulheten bort.
    You haven´t lived until you´ve found something worth dying for.
Svar på tråden Hur länge stannade ni på BB/Eftervården?