lokisse skrev 2010-10-07 15:34:22 följande:
jo att sita och önska att han ska ändra sig är en sak.
men jag förstar inte hur man tänker när man tycker att det är oviktigt vad partnern vill. jag skulle inte vilja ha barn med nagon som inte har lust att bli förälder.
Jag vill heller inte skaffa barn med någon som inte vill.
Det är ett naivt tänkande och dålig självkänsla som gör att man inte bryter upp och söker efter en partner som vill samma saker som en själv.
Jag älskar min man otroligt mycket och jag vill för alltid vara med honom men jag inser trots allt att det, om det av någon anledning skulle spricka, att det faktiskt finns någon annan därute som jag också skulle kunna älska.
Jag tror inte på att det bara finns en enda för varje person och jag ser ingen anledning till att man stannar med en människa som inte alls vill samma saker som en själv om man inte på något sätt kan försöka kompromissa.
Mår man bara dåligt i ett förhållande och man försöker göra allt för att det ska funka men det ändå inte funkar, ja då är det bara att gå vidare eller att acceptera situationen.
Tvång eller lögner för att få det man vill ha funkar inte i min värld. Det är osunt och omoget.