Någon annan här med förlossningsdepression i Göteborg?
Hej,
Börjar undra om jag är den enda människan i hela världen som har råkat ut för en förlossningsdepression? Ingen pratar om det, så det känns som att man är helt ensam om detta fenomen.
För mig började allt egentligen i samband med graviditeten. Började redan då känna mig nedstämd och hade konstiga tankar om att jag ville göra abort trots att mitt barn är enormt efterlängtat. Min sambo trodde att jag började bli knäpp. Efter förlossningen blev allt mycket bättre i sådär 5 veckor. Nu är han 3 månader. Sen femte veckan har jag haft problem med krafitg ångest (som värst på kvällarna), svårt att sova, tankar kring att jag är misslyckad som mamma, överkänslig, har humörsvängningar och gråter lätt. Mitt samboförhållande knakar i fogarna. Är det någon som känner igen sig? Skulle vara skönt att komma i kontakt med/träffa andra i samma situation?
Finns det någon självhjälpsgrupp som riktar sig till mammor med förlossningsdepression? Känner mig ensammast i världen med detta problem. Om det finns någon därute som upplever samma sak - skriv gärna till mig!
/Hälsningar TinTin