Allergi mot Saffran??
Hej!
Är det någon som vet om det är vanligt, eller om man kan vara allergisk mot saffran? Och vilka symptom har man då?
Vår dotter är äggallergisk och om hon får ägg på huden så får hon utsla i form av "vita" fläckar. Det ser ut ungefär som utslag man får av brännässlor. När hon äter ägg har hon (hilltis, vad jag vet) inte fått nåra utslag. 
Nu idag, igår och i tisdags har hon fått massor av liknande utslag på benen och lite på magen och lite på armarna.
I tisdags fick hon en kanelgiffla (innehåller ågg) eftersom läkaren sa att vi kunde börja ge henne lite ägg i maten. Och till middag fick hon kycklinggryta med saffran och pasta. Kycklinggrytan gjordes i söndags (men jag frös ner portioner till tjejen) I söndags fick hon inga prickar! (Eller så såg vi dem inte
)
I onsdags åt hon kycklinggrytan igen. Och även idag fick hon resterna som var kvar.
Idag var utslagen som allra värst. De övriga dagarna var prickarna samlada till en yta (antingen en fläcka på benen, eller en fläck på magen), nu idag hade hon prickar över hela benen och lite på armarna.
Jag förstår inte riktigt varför det är så här just nu? Mannen trodde på kanelgifflan i tisdags, men nu idag och igår fick hon ingen sådan. Det enda som är "samma" mat är just kycklinggrytan.
Kan hon vara allergisk mot saffran, eller är det kycklingen?
Saffran har hon ätit tidigare, men nu är det länge sedan, ett år kanske. Kyckling har hon oxå ätit tidigare, men det var nog två månader sedan sist nu.
Någon som kan ge lite hjälpande råd?!